به گزارش ایسنا، رسول محمدقلی، معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان و رئیس این شورا در ابتدای این نشست ضمن خوشآمدگویی به اعضا توضیحاتی در خصوص توسعه مفهوم نخبگی در رویکرد جدید بنیاد و گسترش دایره شناسایی نخبگان به عرصههای با اهمیتی مانند هنر و ادب و مهارت ارائه کرد و گفت: در حال حاضر وظیفه اصلی بنیاد آماده کردن مسیر برای شروع حرکت استعدادهای برتر در عرصههای جدید و در راه رسیدن به مرتبه نخبگی است.
در ادامه ایزد امجدی، مدیر کل دفتر پایش و شبکهسازی معاونت آیندهسازان مطابق با دستور اول جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف شورای هنری مطابق با شیوهنامه «شناسایی، رشد و تعالی مستعدان برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی» پرداخت.
وی ضمن اشاره به اینکه مبادی ورودی مسیر نخبگی از طریق رویدادهای سطح یک و نهادهای معتبر است، وظیفه اصلی شورا را تعیین سطح رویدادها و تعیین نهادهای معتبر برشمرد.
به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در ادامه این نشست، مسعود سفلایی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر با اشاره به اینکه تفاوت مثبت این طرح با طرحهای سابق بنیاد در این است که جامعه مخاطب در طرحهای سابق صرفاً از محصلین و فارغالتحصیلان دانشگاهها بودهاند؛ در حالی که در حال حاضر مخاطبان این طرح شامل تمام اقشار صاحبان استعدادهای برتر در زمینههای مختلف است، گفت: شناسایی فعال که اکنون به عنوان رویه اصلی بنیاد قرار گرفته است، میتواند علاوه بر شناسایی جامعه خاص استعدادهای برتر به نوعی در ایجاد حس مثبت در مخاطبان بنیاد و جامعه کمک کند.
سپس سید محمد حسینی، رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس به عرصههای مختلف هنر و تفاوتی که لازم است در نوع شناسایی و حمایت در عرصههای مختلف هنر با یکدیگر در نظر گرفته شود، اشاره کرد و گفت: جنس موانع و گلوگاههای در هر کدام از ساحت های هنر متفاوت است و لازم است در خصوص هر کدام تدبیری جداگانه در بنیاد ملی نخبگان اندیشیده شود.
در ادامه این نشست، جلال غفاری، رئیس دانشگاه هنر و رسانه ضمن اشاره به نقش با اهمیت بنیاد در پرورش استعدادهای هنری، گفت: شایسته است بنیاد ملی نخبگان در کنار فرایندهای اعتباردهی به رویدادها و نهادها، مجری اجرای برخی رویدادهای استعدادیاب در حوزههای تخصصی باشد.
در ادامه محمد خراسانیزاده، عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد با اشاره به اهمیت وجود نگاه کلی نگر بنیاد برای درک بهتر از بازیگران عرصههای هنری پیشنهادهایی نظیر لزوم جداسازی شیوههای مرتبط با هنر، ادب و مهارت؛ اهمیت استفاده از سازمانهای مسئول در این حوزه برای خدمت رسانی بهتر به جامعه مستعدان؛ اهمیت نقش جریانساز بنیاد و لزوم بهرهمندی از مستعدان هنری بنیاد در شوراهای همفکری را ارائه کرد.
انتهای پیام