رییس شورای شهر تهران:

نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی فلسطین دارای هندسه فکری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین، گفت: محتوای این نامه، بسیار تأثیرگذار و دارای یک روشنگری جامع بود. این نامه در زمره اسنادی محسوب می شود که از یک هندسه فکری برخوردار است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با تبریک آغاز ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام روز ازدواج در تقویم رسمی کشور، گفت: توجه، برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب از سوی دستگاه‌های مسئول در ترویج ازدواج آسان، اقدامی است که باید مورد توجه قرار گیرد و موانع متعدد ازدواج جوانان را با فراهم سازی شرایط و امکانات مناسب تسهیل بخشند. از این رو امیدواریم نحوه ازدواج و زندگی این دو شخصیت بزرگ اسلامی و جهانی اسوه ارزنده و ارزشمندی برای همه جوانان و خانواده‌ها باشد.

وی با یادآوری سالروز شهادت آیت الله سعیدی از عالمان مبارز شیعی علیه حکومت پهلوی که در شب ۲۱ خرداد ۱۳۴۹ و پس از اعمال شدیدترین شکنجه ها توسط مأموران ساواک در زندان به شهادت رسید، این شخصیت مبارز را یکی از یاران انقلابی نزدیک امام خمینی برشمرد و عنوان کرد: شهید آیت‌الله سعیدی در پیشبرد نهضت امام خمینی(ره) نقش موثری ایفا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به روز ۲۰ خرداد(۱۰ ژوئن) که به نام روز صنایع دستی در تقویم جهانی به ثبت رسیده؛ در این خصوص اظهار کرد: صنایع دستی، در کشور ما دارای جایگاه بالایی است چرا که این صنایع که بیانگر فرهنگ و تمدن هر ملتی هستند، نمادی از هویت و هنر پویای آنها محسوب می‌شوند؛ صنعتی که حتی از دل روستا شکل گرفته و در عرصه‌های جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن ارزش‌های فرهنگی و میراث ملی افزود: امیدواریم که با حمایت‌های صحیح و درست از این صنعت، نمادهای منحصربه‌فرد فرهنگی کشور را به جهان عرضه کنیم.

چمران در ادامه سخنان خود به نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه این نامه در زمره سندی محسوب می‌شود که از یک هندسه فکری برخوردار است، گفت: محتوای این نامه بسیار تاثیر گذار بود و امیدواریم که این روشنگری‌ها و تلاش‌ها به سرانجام برسد، گرچه شاهدیم که رژیم کودک کش و جنایتکار اسرائیل  متاسفانه هنوز از این خونریزی ها سیراب نشده است.

وی ضمن محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل در روز شنبه نوزدهم خرداد به اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه، که دست‌ کم منجر به شهادت ۲۱۰ فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی دیگر شد، بیان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی یک جنایت هولناک جدیدی است که اسرائیل علیه مظلومان فلسطینی انجام داد که عمق این وحشی گری به جایی رسید که همه جهان علیه این جنایت ضد بشری واکنش نشان دادند و این کشتارها را تقبیح کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه علت اصلی اینکه این رژیم منحوس همچنان با پرویی و گستاخی تمام در مقابل چشم جهانیان به خونریزی و نسل کشی ادامه می دهد؛ حمایت های بی حد و مرز کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از دولت‌هاست، گفت: پر رویی نتانیاهو و توهم آنان تا حدی است که جنایت های ضد بشری را دفاع دانسته و ارتش خونخوار اسرائیل را به عنوان با اخلاق ترین ارتش روی زمین بر می‌شمرد. وقتی مفاهیم توسط جانیان تغییر می کند؛ زشت ترین ها را زیبا جلوه می دهند و گفته های آنان تنها یک شوخی است. فراموش نکنیم که رژیم اشغالگر قدس در قبال این کشتارها هیچ شرم و حیایی به خود راه نمی دهد و زیر چتر حمایت غرب، چنین جنایات ضد بشری را رقم می زند. البته چندی پیش شنیدیم که دبیرکل سازمان ملل، این رژیم را در لیست سیاه این سازمان به عنوان یک رژیم کودک کش به ثبت رسانده که بسیاری از دولت‌ها و کشورهای دنیا از این حرکت استقبال کردند.

وی در ادامه اقدام تروریستی رژیم غاصب اسرائیل در به شهادت رساندن شهید سعید آبیاری، یکی از مستشاران نظامی ایران در شهر حلب در سوریه را محکوم کرد و ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطر این شهید، آرزومند فجر بزرگ برای فلسطین و نابودی هرچه زودتر این حکومت جعلی شد.

چمران همچنین با اشاره به بازدیدش از مسیر باغ راه حضرت زهرا (س) ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه شهید شوشتری نیز از طرح های بزرگ شهر تهران است، تصریح کرد: ما تأکید جدی داشتیم که طرح به سرعت پیش برود و البته این روند تسریع شد و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۳.۹ کیلومتر ابتدایی آزادراه به بهره برداری برسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر تأخیر حضور اعضا در صحن شورا ادامه دار باشد ناچار می شویم اعلام کنیم و این تأخیرها در سایت بارگذاری شود، گفت: باید حداکثر بهره برداری را از ساعات حضور در صحن داشته باشیم.

در پایان مهدی چمران فوت همسر سپهبد شهید صیاد شیرازی که پس از تحمل یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت را به خانواده وی تسلیت گفت و برای این مرحومه غفران و رحمت الهی را طلب کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403032012963
  • خبرنگار : 71505