مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد:

برخورد قانونی با تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: با تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها و سطح شهربرخورد قانونی می‌شود.

«مجید بگلریان» امروز یکشنبه ۲۰ خرداد در پی تشدید تخلیه نخاله‌ها در حاشیه رودخانه‌های شهر ایلام در یک نشست فوق‌العاده اظهار کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد و  مصوبات ابلاغی و جمع‌آوری نخاله‌ها در اجرای طرح نهضت لایروبی که سال گذشته انجام شد متأسفانه باز مشاهده می‌شود که تخلیه نخاله‌ها و پسماندها در بستر و حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها توسط مردم انجام می‌شود. 
وی با انتقاد از این روند گفت: ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در سطح خیابان، پیاده‌روها و جوی آب، خلاف مقررات بوده و دستگاه‌های متولی باید به جد ضمن نظارت لازم، متخلفان را به دستگاه قضا معرفی نمایند. 
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام افزود: در  چنین مواردی، فرد متخلف جریمه خواهد شد و طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند، در صورتی که خودروها اقدام به تخلیه پسماند در مکان‌های غیر مجاز کنند، به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف خواهند شد. 
بگلریان ادامه داد: در این راستا و جهت کنترل و جلوگیری از نخاله‌ها و پسماندها، دستگاه‌های متولی از جمله، محیط زیست، منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداران، بخشداران و دهیاران  تمهیدات لازم برای جلوگیری از نخاله‌ها و پسماندها در مناطق تحت کنترل آن‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403032012755
  • خبرنگار : 50469