مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان تاکید کرد

اهمیت توسعه و گسترش معابر در شهرک‌های اقماری و مسیرهای پرتردد شهر زنجان

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان گفت: حمل ونقل عمومی زنجان ۶۲ مورد اتوبوس ملکی، ۲۸مورد بخش خصوصی،۳۶ مورد مینی‌بوس و ۲۳ ون دارد که در ۲۸ خط در سطح شهر از چهارپایانه فعال هستند.

مصطفی رضایی امروز (شنبه ۱۹ خردادماه) در برنامه زنده رادیویی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ترافیک، اظهار کرد: شهرها براساس طرح‌های تفضیلی مدیریت می‌شوند که این طرح‌ها پس از طی کردن مراحل قانونی عمر ۱۰ ساله دارند.

وی با اشاره به تصویب و تهیه طرح تفضیلی جدید زنجان، افزود: برای کاهش ترافیک میدان بسیج  تغییراتی خواهیم داشت اما اینکه در هسته مرکزی شهر که آثار تاریخی و مراکز مهم در آن‌جا قرار دارد نمی‌توان به طدر قطع عقب‌نشینی یا توسعه معابر را انجام داد.

رضایی با اشاره به اهمیت مدیریت ترافیک، افزود: شهروندان از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنند و این در حالی است که طی این سال‌ها تعداد خطوط مسیری از ۲۱ خط به ۲۸ خط افزایش‌یافته  و ناوگان اتوبوس‌رانی استان تقریبا نو شده است.

او با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش معابر در شهرک‌های اقماری و مسیرهای پرتردد، خاطرنشان کرد: طرحی در راستای اصلاح هندسی در یک سری معابر و مسیرهای حرکتی داریم که این طرح ابلاغ و تصویب شده است. مشاور این پروژه‌ طبق معادل سازی و آمارهای دقیق نقطه‌یابی و بررسی انجام داده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این پروژه شاهد کنترل ترافیک در زنجان باشیم.

به گزارش ایسنا به ازای هر ۱/۵ نفر یک ماشین وجود دارد که طی ۱۰ سال گذشته تعداد خودرو های استان زنجان ۵ برابر شده است این در حالی است که تغییراتی در معابر مرکزی شهر طی این مدت به منظور اصلاح زیر ساخت انجام نگرفته، اگرچه ساخت محور برادران کریمی اقدامی موثر در کاهش و کنترل ترافیک شهر خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403031911893
  • خبرنگار : 50534