تاکید وزیر کشور بر ترمیم محور خندقلو در شهرستان بجنورد

وزیر کشور بر ترمیم محور خندقلو در شهرستان بجنورد تاکید کرد.

دکتر احمد وحیدی در بازدید از این محور که دچار رانش شده است، اظهار کرد: چند گزینه برای حل مشکل این مسیر مطرح است و بررسی‌ها در مرحله نهایی است و امیدواریم گزارش‌ها تا پایان هفته آینده قطعی شود، البته منابع مالی قابل توجهی برای این ۱۳۰ متر که باید اصلاح شود، نیاز است.

وی افزود: کار سنگینی است که مرتب جاده باید توسط راهداری با این وضعیت حفظ شود تا تردد قطع نشود.

وحیدی ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیدند که پل باید احداث شود باید هر چه سریع‌تر کار انجام و منابع مالی آن نیز تامین شود.

به گزارش ایسنا، رشیدی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی چندی پیش به ایسنا گفت: رانش زمین در محور خندقلوی شهرستان بجنورد به عمق ۴۰ متری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق گمانه زنی‌های انجام شده و گزارشی که شرکت مشاور ارائه کرده، مقدار رانش زمین در این محور به عمق ۴۰ متری زیر زمین(به اندازه ساختمان ۱۳ طبقه) رسیده است.

وی افزود: برای حل این مشکل مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما داشته‌ایم تا به طور جد پیگیر کار باشد.

رشیدی ادامه داد: علاوه بر آن از طریق وزارت کشور و معاونت بحران نیز در حال پیگیری هستیم. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که بر اساس طراحی انجام شده وزارت راه و شهرسازی با اعتبار لازم بررسی کند که چه اقدامی انجام شود چرا که نیاز به رقم اعتباری قابل توجهی است و باید مشاور توجیه اقتصادی را مشخص کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل انجام یکی از این سه گزینه مطرح است که پلی با دهانه ۱۲۰ متر ساخته شود یا اینکه تعریض محور در جهت شمال انجام و یا اینکه شمع‌هایی به عمق۴۰ متر زده شود اما گزینه سوم نیاز به اعتبار خیلی زیادی است و خیلی توجیه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما از پس پروژه‌های عمرانی خیلی بزرگ برآمدیم اما این پروژه به علت اینکه زیرزمین است، پروژه بزرگی است و باید یکی از سه گزینه مطرح شده انجام شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031710966
  • خبرنگار : 50046