مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر:

فقط ۵ درصد مدارس موافق ارائه آموزش‌های ایمنی به دانش‌آموزان هستند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: متاسفانه فقط ۵ درصد مدارس موافق حضور آتش‌نشانان در مدارس و ارائه آموزش‌های ایمنی به دانش‌آموزان هستند.

امیر نژادرحیم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه به آموزش پرورش اعلام کرده‌ایم که آمادگی برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه کار با خاموش کننده‌ها یا شناسایی کانونهای خطر در محیط زندگی برای دانش آموزان را داریم ولی فقط ۵ درصد مدارس استقبال کرده‌اند.

وی با اظهار تاسف از اینکه اهمیت حوزه ایمنی برای مدیران مدارس هنوز آن طور که باید مهم نیست، گفت: با اینکه درخواست شده حتی زمانی را برای تدریس مسائل ایمنی توسط کارشناسان آتش‌نشانی اختصاص دهند اما باز هم استقبالی نشده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر تصریح کرد: فقط برای برگزاری دو دوره با یکی از هنرستان‌ها تفاهم‌نامه منعقد و دوره دیپلم آتش‌نشانی با حضور ۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه قطعأ همین افراد در مواقع بحران کمک بسیاری خواهند کرد و نگاهشان با سایر افراد  متفاوت است، اظهار کرد: اگر حوزه ایمنی وارد زندگی روزمره افراد شود از بسیاری خطرات و بحرانها می‌توان پیشگیری کرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با بیان اینکه همیشه باید مشارکت مردمی را همراه داشته باشیم، اظهار کرد: باید واقعیت‌ها را به مردم گفت تا بدانند وقتی در سازه غیر استاندارد زندگی کنند چه اتفاقی امکان دارد در حوادث برایشان رخ دهد.

نژادرحیم عنوان کرد: متاسفانه در سطح شهر هیچ اطلاع‌رسانی برای خطرات زلزله و سیلاب نداریم، فقط سالی یک بار مانور زلزله برگزار می‌شود و مسئولان دور هم جمع می‌شوند.

وی با بیان اینکه گرچه در این مانورها چالش‌ها و مشکلات منطقه در برابر حوادث گفته می‌شود، اما سال بعد باز هم همان وضعیت را می‌بینیم، تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن منطقه ترشیز در نزدیکی دومین گسل بزرگ کشور  می‌طلبد مردم و مسئولان به آموزش‌های ایمنی که ارائه می‌شود توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031610515
  • خبرنگار : 30147