معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس:

امام خمینی(ره) جامع بین علم و عمل بود

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرازهایی از سیره امام خمینی(ره)، ایشان را جامع بین علم و عمل توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: حقیقتاً اگر بخواهیم از شخصیت امام خمینی(ره) سخن بگوییم زبان انسان قاصر می‌ماند چرا که امام حقیقتاً جامع بین علم و عمل بود، علمی که تنها پاکان به آن دست پیدا می‌کنند چنانچه ذات اقدس الهی فرمود «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ».

وی افزود: این علمی است که به عمل ختم می‌شود و آثار آن را امروز در دنیا می‌بینیم چرا که این الکلمة الطیب است که رشد کرده و آن نهال به الشجرة الطیب تبدیل شده است.

فرهنگی، امام خمینی(ره) را شخصیتی توصیف کرد که اگر علما و عملا حتی در زندگی فردی بر اساس سیره و سریره خالق و فرستادگان آن زیست کند، حقیقتا احیاگر خواهد بود، حیات می‌دهد و زنده می‌کند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: امام خمینی(ره) نه تنها جامعه‌ای که در آن از اسلام فقط ظاهری مانده بود و به قشر آن بسنده شده بود را احیا کرد که کرامتی که خداوند انسان را به آن زینت داده و در جامعه‌ای که سراسر آن ظلمت بود و در آن  کرامت لگد کوب شده بود را بیدار کرد.

وی ادامه داد: این بیداری مسئولیت می‌آورد و مسئولیت امروز برای ما حفظ این نظام و این نگاه و این قلم و این قدم است تا این پرچمی را که امام امت با استعانت از خداوند که بر اساس مقدرات خاصه الهی و عنایات دوده طاها و یس علیهم افضل الصلوة المصلین بود را بر افراشت تا به دست نائبش آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به دست صاحب آن وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) برساند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403031409464
  • خبرنگار : 50649