جیب‌برهای حرفه‌ای در شهرری بازداشت شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ جیب‌بر حرفه‌ای که اقدام به سرقت از دستکم ۱۶ تن در این محدوده کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در خصوص سرقت و جیب‌بری و کش‌رو زنی در محله‌های مختلف شهرری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. بررسی‌های تخصصی کارآگاهان حاکی از آن بود که این دو سارق با سوءاستفاده از شلوغی بازار و محله‌های پر ازدحام در محدوده شهرری و خصوصا اطراف حرم مطهر، از غفلت زائران سوءاستفاده و اقدام به جیب‌بری و سرقت تلفن همراه و اجناس گرانبها و وجوه نقد آنان کرده‌اند.  

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با به دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را در این خصوص آغاز کرده و سرانجام سارقان  را ردزنی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه ماموران انتظامی قبل از دستبرد اعضای این باند به گوشی تلفن همراه زنی جوان در نزدیکی یکی از بقعه‌های متبرکه، او و همدستش را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: متهمان که از اتباع خارجی هستند در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به ۱۶ فقره جیب بری در اماکن عمومی شلوغ، اعتراف کردند.

طرهانی از تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: این افراد با دستور قضائی برای بررسی دیگر ابعاد پرونده تحت نظر پلیس آگاهی شهرستان ری قرار دارند و پس از آن به همراه پرونده متشکله و ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403031208189
  • خبرنگار : 71431