رنج مضاعف بیماران «ام اس» آمل برای تامین دارو

بیماران «ام اس» در شهرستان آمل علاوه بر تحمل شرایط سخت جسمی و درمانی در کنار هزینه‌های سرسام آور تهیه دارو، خانه به دوشی انجمن حمایت از این بیماران هم رنج مضاعف برای بهره‌مندی از خدمات، ایجاد کرده است.

«ام اس»، بیماری التهابی است که به سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌رساند و این آسیب‌دیدگی در توانایی بخش‌هایی عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد می‌کند و باعث به وجود آمدن علائم زیاد جسمی می‌شود. «ام اس» بر اساس علائم و نشانه‌ها با تشخیص پزشک و «ام.آر.آی»نشان داده می‌شود.

به گفته متخصصان حوزه درمانی، زنان حدود ۳ تا ۴ برابر بیشتر از مردان در معرض مستقیم این بیماری قرار دارند. تاکنون برای بیماری «ام اس» در جهان درمان قطعی شناسایی و مشخص نشده است.

بیماری مرموز و ناشناخته (ام‌اس) تاکنون بیش از ۵۱۰ نفر را در شهرستان آمل و شهرهای نور و محمودآباد گرفتار کرده است.

انجمن «ام‌ اس» در ایران از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت کرد و اهداف این انجمن پژوهش، آموزش، توان‌بخشی پزشکی، اجتماعی، حمایت دارو و درمان، حمایت‌های اقتصادی، امدادی کمک به ایجاد تشکل‌های غیردولتی در استان‌های کشور باهمت افراد خیر این انجمن در خدمت مبتلایان به این بیماری است.

شعبه این انجمن از سال ۱۳۹۲ در شهرستان آمل فعالیت خود را آغاز کرده و تا چند سال قبل علاوه بر بیماران «ام اس» این شهرستان به شهرهای نور و محمودآباد نیز خدمات حمایتی و درمانی ارائه می‌داد.

عضو انجمن بیماران «ام اس» شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تامین خرید آمپول‌های مخصوص پیشگیری از تشدید (ام اس) با هزینه‌های گزاف و ناتوانی در خرید ویلچرهای برقی از مهمترین مشکلات بیماران زیرپوشش این انجمن است و ضروری است مسئولان شهرستان هم برای تأمین مکان دائمی برای بیماران زیر پوشش انجمن تلاش کنند.

«حسین لونه‌جی» افزود: هدف انجمن بیماران «ام اس» آمل فراهم کردن شرایط مناسب شادی آفرینی به دور از غم وکم وکاستی برای این بیماران است که نسبت به آینده نا امید نشوند.

وی برگزاری جشن ویژه روزجهانی بیماران «ام اس» و دورهمی این بیماران درشهرستان آمل را یکی از برنامه‌های محوری وهرساله انجمن «ام اس» شهرستان آمل برای اعضای تحت پوشش خود اعلام کرد.

عضو انجمن بیماران «ام اس» آمل از همکاری خوب شهرداری آمل برای فراهم کردن مقدمات لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز ساختمان دائمی این انجمن و نیز مرکز توانبخشی بیماران «ام اس» اشاره کرد وگفت: با ساخت مرکز توانبخشی بیماران «ام اس»، بخش زیادی از مشکلات حوزه توانبخشی این بیماران نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031208150
  • خبرنگار : 50616