استاندار یزد خبر داد

پیشرفت ۶۰ درصدی سومین فاز نهضت ملی مسکن در مهریز

استاندار یزد با بیان این که فازهای اول و دوم طرح نهضت ملی مسکن مهریز تحویل متقاضیان شده است، گفت: فاز سوم این طرح نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجراست و به زودی تحویل متقاضیان می‌شود.

«مهران فاطمی» در جریان بررسی پیشرفت فیزیکی شهرک ۱۳۰۰ واحدی شهید آیت الله رئیسی مهریز، اظهار کرد: اولین سایت نهضت ملی مسکن در مهریز به مساحت ۶۰ هکتار است که در سه فاز اجرایی شده است.

وی افزود: فاز یک این سایت، ۱۷۴ واحدی بود که با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح شد و در ادامه آن فاز دوم شامل ۲۶۳ واحد مسکونی، تحویل متقاضیان شد.

استاندار در ادامه گفت: فاز سوم طرح نهضت ملی مسکن مهریز هم با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال تکمیل است و به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی به تاخیر در واگذاری واحدهای فاز سوم نیز اشاره و بیان کرد: تاخیر در واگذاری فاز سوم نهضت ملی مسکن مهریز به دلیل نیاوردن آورده‌های مردمی بوده و این موضوع باعث کند شدن روند اجرایی شده است.

فاطمی اظهار کرد: البته در امتداد این سایت نیز سایت ۳۰۰ هکتاری دیگری در کنار جاده سنتو در حال اخذ مجوز است که در قالب آن، چهار هزار قطعه زمین آماده‌سازی و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

استاندار همچنین از آماده سازی سایت ۱۳۹ هکتاری برای ۱۵۰۰ واحد دیگر در شهرستان مهریز خبر داد و خاطرنشان کرد: این سایت در مرحله آماده سازی قرار دارد و دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام فعالیت جهت تامین زیرساخت‌های لازم برای آن هستند.

وی با بیان این که شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است، به واگذاری زمین‌های طرح قانون جوانی جمعیت در استان اشاره و تصریح کرد: در استان یزد حدود ۹ هزار نفر و در شهرستان مهریز حدود ۴۰۰ نفر مشمول اعطای زمین در طرح جوانی جمعیت هستند.

فاطمی ادامه داد: قرعه کشی‌های مشمولان طرح، صورت گرفته و زمین‌ها در حال آماده سازی است و دستور لازم جهت انعقاد قرارداد با مشمولین صادر شده و به زودی انعقاد قراردادها انجام و بعد از آماده سازی و قطعه بندی زمین‌ها، تحویل مشمولان طرح می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403031207589
  • خبرنگار : 50219