استاد دانشگاه:

شهید رئیسی اخلاق را حاکم کرد/ مردم آماده حماسه در انتخابات هستند

یک استاد دانشگاه گفت: در انتخابات راه روشن است و مردم آماده حماسه هستند؛ نامزدهای انتخابات اگر نتوانند در بین خود نسبت به اصلح به اجماع برسند، در اداره کشور هم موفق نخواهند شد و باید جبهه انقلاب مراقب باشد و فرد اصلح را انتخاب کنند.

حشمت الله قنبری امروز ۱۰ خردادماه در مراسم هفتمین روز شهادت رئیس جمهور همراهانشان در مصلای امام علی علیه السلام کرمان که با حضور مسئولان و مردم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی یکی از چهره‌های شاخص، نامدار و محترم کشور و نظام اسلامی بود که در حوزه‌های مختلف قضائی و اجرایی سابقه درخشانی از خود به جا گذاشت و با پوشدن خلعت شهادت به حسن عاقبت دست یافت.

وی افزود: شهید رئیسی در کنار مردم بود و با مردم زندگی کرد و در دوران ریاست جمهوری در برخی ابعاد انحصارات ویژه‌ای از خود به جا گذاشت و این روزها شخصیت او را با افراد ماندگار انقلاب از جمله شهیدان بهشتی و رجایی مقایسه می‌کنند.

قنبری بیان کرد: دوره خدمت آیت الله رئیسی بعد از رئیس جمهور نفوذی(بنی صدر) و بعد از شهید رجایی، کوتاه‌ترین دوران ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی بود.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به فراز و نشیب‌های دوره‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران به جز در دوران آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: از عبرت‌های روزگار این بود همه کسانی که بعد از دفاع مقدس در این مقام حضور داشتند، نتوانستند فرجام مناسبی را رقم بزنند و موجب دل مشغولی مردم بودند اما از زمان حضور آیت الله رئیسی اتفاقات مهمی رخ داد که بازخوانی آنها هم محل تاثر عمیق و هم محل درس و عبرت‌های فراوان است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مهم ترین اقدام رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم را فهرست کنیم، حتما این بود که عزت و احترام را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند و اخلاق را حاکم کرد و خدمتگزاری بی منت به مردم، سر از پا نشناختن برای خدمت، تواضع و فروتنی آمیخته با غیرت و شرافت را به میراث گذاشت.

قنبری تصریح کرد: شهید رئیسی حتی برای یک ساعت معلم بی اخلاقی و بداخلاقی نشد و هیچکس نتوانست با اهانت و جسارت، تهمت و افتراهای ناروای گفتمانی، ایشان را عصبانی کند.

وی با اشاره به اینکه خستگی در مقابل آیت الله رئیسی تسلیم بود، افزود: برخی جایگاه ریاست جمهوری را محلی برای تفاخر و بدتر از آن برای مقابله با ارزش‌های اعتقادی مردم به کار گرفتند، با شعارهای مردم‌پسند آمدند اما در مقابل مردم قرار گرفتند اما شهید رئیسی مدلی ارائه کرد و به یادگار گذاشت که در تمام شئون منحصر به خود اوست.

این استاد دانشگاه گفت: شهید رجایی شخصیت عزیز و ماندگار و نام او در تاریخ ایران به عنوان خدمتگزار ساده زیست باقی خواهد ماند اما شرایط آقای رئیسی و رجایی فرق داشت؛ روزگاری که رجایی عهده‌دار ریاست جمهوری شد شرایط کشور و مردم و عقبه فکری و اجتماعی کاملا متفاوت بود و مردم، مسئولان کشور و مقامات را مبارک می‌دانستند اما آیت الله رئیسی زمانی آمد که سوءرفتار و پشت کردن به آرمان‌های مردم و کم اعتنایی به اصالت‌های اسلامی و انقلابی، اعتماد مردم را به جایگاه اصلی نظام اجرایی کشور لکه‌دار کرده بود.

وی افزود: شهید رئیسی نشان داد ریاست در سایه ولایت دین و تبعیت از ولی امر مسلمین هم اعتقاددهنده و هم عزت آفرین است و در حوزه بین‌المللی اسباب عزت و عظمت است و رفتارهای دوگانه و چندگانه را بیرون ریخت و الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد که باید در آینده این مدل ادامه پیدا کند.

قنبری با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران و افراد بزرگی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این نیروها در تبعیت از ولایت مانند خورشید درخشان هستند اما در ریاست جمهوری این وضعیت را نداشتیم و آیت الله رئیسی به دیپلماسی آبرو داد.

وی با اشاره به اینکه روزی افتخار عده‌ای این بود که با مقامات درجه دو اروپا و امریکا نشست و برخاست کنند، گفت: ما در میدان تمام صولت نظام سلطه را در هم می‌کوبیدیم اما دستگاه رسمی دیپلماسی کشور حرف مخالف می‌زد و آیت الله رئیسی مرد میدان و دیپلمات انقلابی را آورد و پیوند میدان مجاهدت و دیپلماسی منطبق بر اسلام و عزت را به نمایش گذاشت و از زمانی که شهید حسین امیرعبداللهیان به وزارت امور خارجه آمد، جریان دیپلماسی کشور هویت قاسم سلیمانی پیدا کرد و در دولت آقای رئیسی، فاصله میدان و دیپلماسی اصلاح شد.

قنبری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در تشییع رئیس جمهور و همراهانشان بیان کرد: شهیدان رئیسی، سلیمانی، رجایی و امام(ره) برخاسته از اسلام هستند و حرکت مردم پشت این شهدا، میثاق با اسلام است و این یعنی اسلام زنده است و مردم به اعتبار اسلام زنده هستند و مردم همین راه و رسم را می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه دنیا فکر می‌کرد کشورمان بعد از سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور، دچار آسیب و آفت می‌شود که این اتفاق نیفتاد و هیچوقت نخواهد افتاد، در ادامه اظهار کرد: مردم در اوج عزت و در نهایت شکوهمندی خادم امام رضا علیه السلام را تشییع کردند و نگاه همه به فرداست.

قنبری تصریح کرد: مردم نشان دادند دولتی می‌خواهند که در سایه ولایت دین و ولی امر مسلمین حرکت کند و این راه بدون بازگشت است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031006835
  • خبرنگار : 50187