برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

مرحله نهایی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی فردا در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سطح کشوری از روز شنبه ۵ خردادماه آغاز شده و فردا پنجشنبه ۱۰ خردادماه با برگزاری مرحلۀ نهایی به پایان می‌رسد.

در مرحلۀ نیمه‌نهایی، تیم‌های «طلوع» از استان همدان و «سره» از دانشگاه علوم پزشکی تهران دربارۀ گزارۀ «استفاده از پوسته‌های حاکمیت‌پذیر به جای فیلترینگ سراسری شبکه‌های اجتماعی، سیاستی در راستای امنیت کاربران است» و تیم‌های‌ «سخن» و «گمنام» از دانشگاه تهران دربارۀ گزارۀ «برای رفع تنش‌ها و درگیری‌های پیرامون انتخابات، بایستی شرایط احراز صلاحیت را کاملاً کمّی و غیرتوصیفی کرد» با یکدیگر به مناظره پرداختند و در نهایت، با رأی هیأت داوران، تیم‌های «سخن» از دانشگاه تهران و «طلوع» از استان همدان به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

در اختتامیۀ این مسابقات، با داوری ۵ عضو هیأت علمی و ۳ داور دانشجو تیم های اول تا چهارم معرفی می شوند و تیم نخست، در جایگاه قهرمان کشوری دوازدهمین دوره از مناظرات دانشجویی ایران، نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد. هم چنین از سوی هیأت داوران، «سخنران برتر» مناظرات و تیم «اخلاق» نیز معرفی خواهد شد. 

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از آبان‌ماه سال ۱۴۰۲  و با رقابت نزدیک به ۹۰۰ گروه دانشجویی در سراسر کشور آغاز شده و پس از برگزاری مسابقات در سطح دانشگاهی و استانی، با رقابت ۶۴  گروه دانشجویی چهار نفره در مرحلۀ کشوری به کار خود پایان می‌دهد.

شایان ذکر است گزاره‌های مراحل رده بندی و نهایی به این شرح است:
«افت کیفیت تشکل‌های دانشجویی معلول نگاه امنیتی به دانشگاه است»
و «دوگانه اصلاح‌طلب ـ اصولگرا در سیاست ایران به دوگانه معتدل ـ رادیکال تبدیل شده است. »

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030906513
  • خبرنگار : 71974