استاندار همدان:

باید حکمرانانی تربیت کنیم که بر بحران مسلط شوند

استاندار همدان با بیان اینکه باید حکمرانانی تربیت کنیم تا در بدترین شرایط بر بحران مسلط شده و آن را مدیریت کنند نه اینکه در شرایط عادی نیز بحران آفرینی کنند، گفت: باید در دوران ابتدایی سازوکار آموزش و تحصیل و تربیت تغییر کند و نخبه‌ترین و بهترین استادها در مقطع ابتدایی تدریس کرده و به آنها روش زندگی آموزش دهند.

علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه ۹ خرداد در مراسم افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه زاگرس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، با بیان اینکه شهید رئیسی جان خود را در راه خدمت‌رسانی به مردم فدا کرد تا مکتب او برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، اظهار کرد: راهی را که شهید رئیسی آغاز کرد یک شیوه نوین در ساختار مدیریتی و حکمرانی مبتنی بر اعتقادات و اصول دینی خاص بود.
وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان در استان همدان جایگاه خاصی دارد، افزود: رویکرد و نگاه به دانشگاه، بنیاد نخبگان، مراکز علمی و دانشگاهی و پارک علم و فناوری اینگونه بود که علم، دانش و تفکر تولیدی در مراکز دانشگاهی باید در جایی مانند پارک علم و فناوری تبدیل به محصول نمونه شده و در کارخانجات در مقیاس، تیراژ و تعداد بالا ساخته شود.
استاندارهمدان اضافه کرد: برای اولین بار در استان پردیس دانش بنیان ایجاد شد همچنین برای هر کدام از دانشگاه‌های استان ماموریتی تعریف شده است و در این زمینه روسای دانشگاه‌ها وظایف را بخوبی انجام داده و شاهد رشد خوبی در تبدیل علم و دانش به محصول هستیم.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه در جنبه کمی و کیفی، سازوکار و بهره وری یک جهش در استان ایجاد شده است، گفت: ۲۷۵ واحد تولیدی که از چهار دهه پیش یا کمتر تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و اکنون یکی از مشکلات در استان کمبود کارگر است و مسائل مشکلات استانها باید توسط نخبگان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای آنها اندیشیده شود.
 وی با اشاره به پنج موضوع اصلی گفتاورد ملی نخبگان، تصریح کرد: در حوزه مالی، اقتصادی و ارزی یک نظام فکری، اقدامی و علمی باید ایجاد شود. 
استاندار همدان با بیان اینکه آب بی‌رحمانه مصرف می‌شود، گفت: یکی از مشکلات اساسی این است که افراد فکر می‌کنند مدیریت و حکمرانی آسان است در حالی که عنوان در حکمرانی موثر نیست بلکه جوهره و علم و دانش و تجربه است که در این زمینه اثرگذار است.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه حکمرانانی تربیت کنیم تا در بدترین شرایط بر بحران مسلط شده و آن را مدیریت کنند نه اینکه در شرایط عادی نیز بحران آفرینی کنند، اضافه کرد: کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد باید صبور بوده و ظرفیت داشته باشد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق دیگران برای اصلاح روابط اجتماعی، گفت: در دوران ابتدایی و متوسطه اول و دوم استعدادیابی انجام می‌شود و باید در دوران ابتدایی سازوکار آموزش و تحصیل و تربیت تغییر کند و نخبه‌ترین و بهترین استادها در مقطع ابتدایی تدریس کرده و به آنها روش زندگی آموزش دهند.

استاندار همدان ادامه داد: در سالهای بعد از انقلاب در عرصه علمی ایران رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و از کشور کاملا وابسته در عرصه های بسیار سطح پایین به یک کشوری در سطوح بالا و مستقل تبدیل شده است و این امر را باید در عرصه علوم و روابط اجتماعی نیز تعمیم دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030906400
  • خبرنگار : 50237