به گزارش ایسنا، مری نگ، وزیر تجارت کانادا اظهار کرد که کانادا در حال بررسی است که آیا نیاز به افزایش تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین دارد یا خیر. او در یک مصاحبه تلفنی در نشستهای مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه عنوان کرد که ما با دقت این موضوع را بررسی میکنیم.
دولت بایدن در هفته گذشته تعرفههای گستردهای را علیه چین اعلام کرد که نیمه هادیها، سلولهای خورشیدی و سایر محصولات را هدف قرار میدهد. تعرفه جدید ایالاتمتحده بر خودروهای الکتریکی ساخت چین در سال جاری با نرخ تعرفه نهایی ۱۰۲.۵ درصد اعمال میشود که از ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است.
کانادا تعرفه اندک و حدود ۶ درصد بر خودروهای چینی اعمال میکند. نگ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نیاز باشد تعرفههای خود را با ایالات متحده هماهنگ کند، گفت که دولت دوباره با مقامات آمریکایی در مورد این سیاست گفتوگو خواهد کرد.
نگ تاکید کرد که تمرکز اصلی کانادا بر تولید خودروهای الکتریکی در داخل است. او به توافقاتی اشاره کرد که دولت نخست وزیر جاستین ترودو با خودروسازانی مانند هوندا موتور و فولکس واگن برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی، باتریها یا قطعات در انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا، امضا کرده است.
بخش خودرو این کشور به شدت با خودروسازان آمریکایی ادغام شده است. کارخانههای چینی سهم بسیار کمی از بازار خودروی کانادا دارند اما این کشور اخیرا شاهد افزایش واردات مدلهای تسلا شرکت چینی تولید شده در شانگهای بوده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تعداد خودروهای وارد شده از چین به بندر ونکوور کانادا در سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش یافت و به حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ رسید.
انتهای پیام