فرماندار شهرستان عنوان کرد:

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در کلاله

فرماندار کلاله از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان خبر داد و افزود: کمک به اقتصاد روستایی و توسعه صنعت پرورش اسب از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرهاد شیبک صبح امروز در سومین جلسه هماهنگی برگزاری هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن که در محل فرمانداری شهرستان کلاله برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک به اقتصاد روستایی، توسعه صنعت پرورش اسب و فرهنگ اسبداری، ایجاد نشاط و شادابی و رشد صنعت گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور است، ادامه داد: اسب اصیل ترکمن ظرفیتی بی‌بدیل برای شهرستان بوده و برگزاری این جشنواره فرصتی برای احیاء و معرفی آداب، سنن و فرهنگ مردم منطقه است.

فرماندار کلاله با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه باشکوه‌تر هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: باید در این جشنواره در کنار شناساندن ویژگی‌های «اسب اصیل ترکمن» به جامعه و دوست‌داران این حیوان نجیب، باید به تولید ثروت و توسعه صنعت پرورش اسب و تقویت صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه روستای صوفیان از توابع شهرستان کلاله محل برگزاری جشنواره مذکور است، تصریح کرد: در سال گذشته و در هفدهمین دوره این جشنواره، اسب‌هایی از استان های گلستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گیلان، سمنان و اصفهان در ۱۰ دور نریان و مادیان از کره پای مادر تا سلیمی‌ها با هم رقابت کردند و قطعاً این جشنواره در سالجاری باشکوه تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، همه ساله و در فصل بهار، دوست‌داران اسب در مراتع زیبای روستای صوفیان شهرستان کلاله در جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن شاهد نمایش زیبایی‌های این حیوان نجیب از کره پای مادر تا اسب‌های قدرتمند سیلمی هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403021812534
  • خبرنگار : 50039