پیام «کنفرانس اصفهان» برای آژانس از زبان اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیام کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای برای آژانس بین المللی انرژی اتمی کفت: آژانس باید از حقوق خود در چارچوب حقوقی که دارد، تبعیت کند و دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را تسهیل کند تا این حقوق به همه کشورها تسری داده شود.

به گزارش ایسنا محمد اسلامی اظهار کرد: همچنین ما نباید اجازه دهیم شرایطی که دشمنان ایجاد می‌کنند و سعی دارند چهره غیرموجه از ایران نشان دهند در آ|انس تاثیر داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که فکر می کنید کنفرانس این تاثیر را بگذارد؟ گفت این کنفرانس یک کنفرانس علمی است و معرف توان و ظرفیت علمی و فناوری برگزارکنندگان است و پیام مهم این کنفرانس معرفی داشته‌ها و مسیر و برنامه های ماست. با این برنامه ها حقیقت جمهوری اسلامی‌ و مردم و توان ما را دنیا می‌بیند و درک می‌کند و این در مقابل روایت‌گری که از برنامه هسته‌ای ایران انجام می دهند قرار می گیرد.

اسلامی ادامه داد: همیشه این کنفرانس ها که سازمان یافته و منسجم است توانسته اثر خودش را بگذارد و قرار شده آن را ۲ سالانه برگزار کنیم که ان‌شاءالله از این طریق یک جامعه مشترکی را در صنعت هسته‌ای به وجود آوریم که بتواند خارج از چارچوب انحصاری کارش را دنبال کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 1403021712205
  • خبرنگار : 71049

برچسب‌ها