رئیس شورای شهر بندرعباس:

اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: حضور میدانی ویژگی منحصر به فرد شورای ششم بود که به رصد نیازها، بررسی کارشناسی و لحاظ کردن آن‌ها در بودجه منجر شد.

مصیب نظری‌ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ‌ گفت: شوراها وزین‌ترین و در دسترس‌ترین افراد برای شنیدن صدای مردم از سمت حکومت و واسطه و وکیل برای انتقال خواسته‌های مردم به دستگاه حاکمیت هستند.

وی درباره ضرورت وجود ساختار شوراها در شهرها و روستاها عنوان کرد: شوراها نهادی هستند که با آن مردم در تصمیم‌هایی که برایشان گرفته می‌شود، مشارکت می‌کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: اگر شوراها نبودند، دولت‌ها مستقیم تصمیم می‌گرفتند، اما می‌توان در قالب‌های مختلف مردم را در امور مختلف سیاسی و اقتصادی مشارکت داد و شعار سال باعنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اهمیت توجه به این موضوع را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: با حضور مردم در صحنه و انتخاب‌هایی که دارند اگر هم خطا رخ بدهد، کمتر خواهد بود، خود این مشارکت همچنین پیوند بین مردم و حکومت را تقویت می‌کند، چرا که به مردم این اختیار را می‌دهد که در سرنوشت خود و آینده شهر و کشور تاثیرگذار باشند.

افزایش بعد نظارتی شورا در نتیجه حضور میدانی

نظری درباره نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها بیان کرد: شورای شهر بندرعباس در دوره ششم ترکیبی از اعضای جوان و پرتلاش از طیف‌های مختلف است و همین موضوع وزن نظارتی را ارتقا داده است.

وی حضور میدانی را یکی از نقاط قوت شورای ششم برشمرد و تصریح کرد: این حضور میدانی و پاسخگویی مستمر به مردم باعث شده مسایل مختلف رصد شده و در کمیسیون‌های تخصصی و صحن شورا بررسی شود، همچنین به تصویب آیین‌نامه‌های متنوع منجر شد.

لحاظ کردن نیازهای مردم شهر در بودجه

وی ادامه داد: در این دوره از شورا تبیین مسایل و آماده کردن آیین‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را شاهد بودیم که بار نظارتی را ارتقا داد.

وی مدنظر قرار دادن نیازهای مردم و شهر در بودجه ۱۴۰۳ را از نتایج مثبت حضور میدانی اعضای شورا دانست و اظهار کرد: با این کار، پروژه‌هایی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شد براساس نگاه کارشناسی و خواسته مردم بود.

نباید برای درآمدهای شهر به ارزش افزوده تمرکز داشت

این مسئول با بیان اینکه نقدینگی و درآمد پایدار از چالش‌های پیش روی شهر است، گفت: باید تکیه بر ارزش افزوده را کنار بگذاریم، چرا که اگر بودجه براساس آن بسته شود ممکن است در هزینه‌ها به مشکل بخوریم.

وی بالا رفتن هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را یکی از عوامل تاخیر در اجرای آن‌ها برشمرد و گفت: حدود ۴۴ درصد بندرعباس بافت فرسوده است و بنابراین این موضوع در اولویت شورا قرار دارد، البته تسهیل امور نیازمند همکاری مسکن با شهرداری است تا تملک انجام شود.

نظری ادامه داد: در سفر احیر رئیس جمهور به استان ۳۵۰ هکتار برای بافت فرسوده تخصیص پیدا کرد که می‌تواند در این حوزه راهگشا بوده و به تحول منجر شود.

حمل و نقل از چالش‌های شهر بندرعباس است

وی از حمل و نقل به‌عنوان یکی دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس نام برد و بیان کرد: برای رسیدن به نقطه استاندارد، این شهر به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی نیاز دارد، اما در حال حاضر تاکسی‌های فعال ما بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد است که بخشی از آن‌ها هم فرسوده هستند.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: رانندگان به تنهایی نمی‌توانند هزینه‌های تعویض خودروها را تامین کنند و درصد سود تسهیلات هم بالا است، بنابراین در این حوزه به همراهی مسئولین و تخصیص تسهیلات نیاز داریم.

وی عنوان کرد: از نظر تعداد اتوبوس مشکلی نداریم، چالش ما در این حوزه جذب رانندگان است، در اتوبوسرانی به رانندگان پایه یک نیاز است و با توجه به اینکه خارج از شهرداری درآمد بیشتری برای این افراد قابل تحقق است، آن‌ها تمایلی به حضور در شهرداری ندارند.

نظری ادامه داد: برای حل چالش رانندگان اتوبوس تاجایی که قانون اجازه می‌داد سعی کردیم حقوق‌ها را افزایش دهیم. همچنین صدور گواهی‌نامه مخصوص اتوبوس شهری که در تهران مطرح شده بود، در بندرعباس هم می‌تواند کمک کننده باشد.

حل مشکل ترافیک با افتتاح سه پروژه پل سازی

این عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهم شهری گفت: تقاطع غیرهم سطح مهرگان، تقاطع شهید رضا زارعی و اتصال انتهای پل پیامبر اعظم و بلوار شهید رجایی به اتوبان، سه پروژه مهم هستند، اتصال به اتوبان چالش ترافیک غرب بندرعباس که ناشی از انتقال افراد به محل کارشان است را حل می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403021209051
  • خبرنگار : 50692