خودرو و موبایل در صدر شکایات مردمی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران از دریافت بیش از ۶۵ هزار شکایت صنفی در سال قبل خبر داد و گفت که بیشترین شکایات سال گذشته در بخش محصولات صنعتی مربوط به خودرو، تلفن همراه، مبلمان و پوشاک بوده است.

سید علی میرموسوی در گفت‌ و گو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد کل شکایات دریافتی، شامل شکایات تلفنی و حضوری، توسط سامانه ۱۲۴ در سال گذشته حدود ۶۵ هزار و ۳۸۲ مورد بوده، اظهار کرد: درسال ۱۴۰۲ تعداد شکایات حضوری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و ۴۵ هزار فقره بوده است.

به گفته وی طی بررسی بازرسان تعداد ۲۹ هزار و ۲۱۲ مورد غیرمتخلف و ۹۰۷۷ مورد متخلف شناسایی و پرونده به تعزیرات ارسال شده است. همچنین ۴۳۵۲ مورد از این پرونده‌ها نیز درحال بررسی است.

میرموسوی با اشاره به اینکه گرانفروشی، تقلب و کم‌فروشی بیشترین تخلفات ثبت شده است، تصریح کرد: بیشترین شکایات سال گذشته در بخش محصولات صنعتی مربوط به خودرو، تلفن همراه، مبلمان و پوشاک بوده است.

او همچنین گفت که شهروندان می‌توانند شکایات صنفی خود را از طریق سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۲۴ یا حضوری، به اداره کل سازمان صمت استان و شهرستان‌ها ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403021007735
  • خبرنگار : 71623

برچسب‌ها