رئیس دانشگاه هرمزگان:

تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: تاسیس رشته‌های جدید و تدوین سرفصل‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است.

مصطفی ظهیری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، هرمزگان را استان فرصت‌ها دانست و اظهار کرد: استان هرمزگان به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های گسترده و متنوع، راهبردی‌ترین استان ساحلی کشور محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای بالفعل کرده ظرفیت‌های بالقوه استان هرمزگان، عنوان کرد: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش مهمی در تحقق اهداف دارد.

رئیس دانشگاه هرمزگان، بیان کرد: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۲۳۰ عضو هیات علمی در ۱۴۹ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، تمام همت خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خدادای استان هرمزگان به کار گرفته است.

ظهیری‌نیا، با اشاره به برگزاری دو همایش با همکاری اتاق بازرگانی طی ۶ ماه گذشته در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: محوریت همایش‌های برگزار شده طی مدت اخیر که یکی از آن‌ها نیز روز گذشته بود، اقتصاد دریا محور بود و سعی شد از بعد علمی و تخصصی‌تر به این موضوعات پرداخته شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان سعی دارد به بهره‌گیری از اسناد بالادستی به ویژه سند توسعه اقتصاد دریا محور که توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ابلاغ شد، پرداخته و فعالیت‌ها را ساماندهی ‌و برنامه تحولی خود در این زمینه ‌تدوین کند که یکی از این برنامه‌های تحولی، توسعه رشته‌های متناسب با اقتصاد دریا محور و پذیرش‌های متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: تا کنون در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است که تاسیس رشته‌های جدیدی که ماموریت‌گرایی را دنبال می‌کند در دستور کار استان هرمزگان است.

رئیس دانشگاه هرمزگان، تشریح کرد: بازنگری در سرفصل‌های آموزشی موجود از دیگر اقداماتی است که درحال انجام شدن است تا محتوای مطالب آموزشی را متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان سوق دهیم، چراکه وزارت علوم این ظرفیت را دارد که سرفصل آموزشی دوره‌های ۴۰ واحد درسی، متناسب با ظرفیت‌های استانی و محلی تدوین شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020604385
  • خبرنگار : 50635