به نقل از ارث، نمرات آزمون، شرکت در کلاس و تکمیل تکالیف، معیارهای سنتی موفقیت تحصیلی هستند، با این حال، نتایج تحقیق اخیر نشان میدهد توالی الفبا که نامخانوادگی دانشآموز بر اساس آن در لیست قرار میگیرد، میتواند بهطور قابلتوجهی بر نمرات آنان تأثیر بگذارد.
این یافته جالب از تجزیه و تحلیل گسترده بیش از ۳۰ میلیون رکورد به دست آمد و سوگیری حروف الفبا و در عین حال قابل توجه را آشکار کرد.
این تحقیق در دانشگاه میشیگان انجام شد و مجموعه وسیعی از دادههای تاریخی را تجزیه و تحلیل کرد.
این دادهها شامل برنامهها، دانشآموزان و تکالیف مختلفی بود که همگی از طریق سیستم آنلاین مدیریت میشدند.
این پلتفرم مانند سایر پلتفرمها، بهطور خودکار تکالیف دانشآموز را بر اساس نامخانوادگی و حروف الفبا مرتب میکند.
محققان دریافتند نتایج تحصیلی دانشآموزانی که نامخانوادگی آنان حروف اول الفبا بود با نمرات افراد دیگر متفاوت شد و اگرچه این تفاوت به ظاهر کوچک است، اما میتواند بهطور قابلتوجهی بر معدل کل و فرصتهای شغلی آینده آنان تأثیر بگذارد.
این مطالعه توسط مجله Management Science در دست بررسی است.
انتهای پیام