علیرضا مساح در اینباره به ایسنا گفت: نمایشگاه «بر هامون نهاده» به بهانه هزارمین سالگرد ورود ناصرخسرو به اصفهان در محل حمام شاهزادهها برگزار میشود. علاقهمندان به بازدید از این نمایشگاه لازم است از چهارم اردیبهشتماه، در سایت شهروند تیکت اقدام به خرید بلیت کرده و از پنجم اردیبهشت ماه برای بازدید به حمام شاهزادهها مراجعه کنند. لازم به ذکر است که به علت محدود بودن فضا در محیط حمام شاهزادهها، بازدیدکنندگان طبق سانسبندی اعلام شده در سایت، مراجعه کنند تا بتوانند از تولید محتوای صورت گرفته به بهترین شکل استفاده کنند.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: نمایشگاه «برهامون نهاده» نمایشگاهی مفهومی است که با حضور راهنما برگزار میشود و ما تلاش کردیم تا با کمک تصاویر و اجسام سهبعدی، به معرفی اصفهان در دوران سلجوقی بپردازیم یعنی دورانی که ناصرخسرو از این بنا بازدید کرده است.
او تصریح کرد: متقاضیان میتوانند طبق زمانبندی اعلام شده، تا پایان هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.
گردشگری بازار در «راستۀ بازار»
مساح با اشاره به اینکه بازارگردیِ «راستۀ بازار» یکی دیگر از برنامههای هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: سال گذشته نیز در همین هفته، بخشی از بازار اصفهان معرفی شد و امسال نیز به شیوهٔ بازدید میدانی، بخش دیگری از بازار اصفهان را به علاقهمندان تاریخ و فرهنگ و گردشگری اصفهان معرفی خواهیم کرد.
او با بیان اینکه رویداد «راستۀ بازار» از روز چهارم اردیبهشت ماه و در بازۀ زمانی بعد از ظهر برگزار خواهد شد و مسیر حرکت بازارگردی، از کوچه باع قلندرها شروع شده و به میدان امام علی (ع) منتهی میشود، افزود: امکان خرید بلیت به صورت حضوری برای شرکت در این رویداد وجود ندارد و علاقهمندان به شرکت در این رویداد گردشگری لازم است که در سایت شهروند تیکت ثبتنام کنند.
مسابقۀ آشپزی در «پشت مطبخ»
مساح، با معرفی رویداد مسابقۀ پخت غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «پشت مطبخ» افزود: لازم است که علاقهمندان به شرکت در این مسابقه، با مراجعه به سایت شهروند تیکت ثبتنام کنند. نام غذا و رتبهبندی در این سایت معین شده است. پس از ثبتنام، روشنامهای در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. افراد بر اساس این روشنامه و در روز و ساعتی که اعلام شده، همراه با غذایی که آماده کردهاند، مراجعه و در مسابقه شرکت میکنند.
او ادامه داد: در پایان این مسابقه، غذاهای شرکتکنندگان توسط داوران ما، قضاوت میشود و به کسانی که رتبههای برتر را از آن خود کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.
او که این مسابقه را نوعی گردشگری خوراک نامید، افزود: کتاب «پشت مطبخ» ۲۰ غذای سنتی اصفهان را با روش پخت ارائه کرده است. ما این ۲۰ غذا را در قالب موشن گرافی، آموزش داده و در فضای مجازی منشتر کردهایم. علاقهمندان توانند از این آموزشها برای شرکت در مسابقه استفاده کنند.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسابقه را محدود به این ۲۰ غذا نکرده و افراد با هر غذای سنتی دیگری از اصفهان، میتوانند در مسابقه شرکت کنند، افزود: معیار شرکت در مسابقه، این است که غذا هیچگونه ابداعات جدیدی نداشته و سنتی و اصفهانی باشد.
مساح در مورد هدف برگزاری رویداد مسابقهای «پشت مطبخ»، اضافه کرد: هدف ما این است که طبخ غذاهای سنتی اصفهان، در منازل و رستورانها رونق بگیرد. متأسفانه رستورانهای ما غذای سنتی اصفهان را ارائه نمیدهند و گردشگران خارجی تصور میکنند که ما غذایی غیر از کباب نداریم.
با عینک مسافران اصفهان را بنگریم
مساح با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان چند گالری با عنوان «اصفهان در حدیث دیگران» در چهار یا پنج ایستگاه مترو رونمایی خواهد شد، افزود: مخاطبان این گالری مسافران مترو هستند و محتوای گالری شامل توصیفاتی است که گردشگران خارجی از شهر اصفهان و جاذبههای گردشگری داشتهاند.
او در پایان افزود: بر اساس برنامهریزی، قرار است تا گالری «اصفهان در حدیث دیگران» در ایستگاههای متروی شهید علیخانی، امام حسین(ع)، انقلاب، سیوسه پل و ایستگاه متروی آزادی برگزار شود، اما امکان دارد که یکی از این متروها از فهرست گالری حذف شود.
انتهای پیام