به گزارش ایسنا، مهدی شهبازی در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران که امروز در ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به همزمانی این نمایشگاه با جشن ۹۰ سالگی دانشگاه گفت: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در حالی برگزار می کند که سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد. در واقع دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن ۹۰ سالگی هم با این رویکرد برگزار می کند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه سال گذشته از نمایشگاه کار با استقبال دانشجویان روبرو شد، تصریح کرد: امسال هم امیدواریم با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند. در واقع اردوهای مهارت آموزی امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود و نمایشگاه کار هم این چرخه را تکمیل می کند.
شهبازی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه تهران ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است که شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده و تلاش ما این است که بحث مهارت آموزی را داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر کلاس های آموزش و تئوری باید با صنعت از نزدیک آشنا شوند، گفت: نمایشگاه کار، نمایشگاهی است که ظرفیتها را برای ذی نفعان امر پُررنگتر می کند، نماینده شرکتها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام میکنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش میکنیم با برگزاری اردوهای مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتما دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.
شهبازی بر ضرورت توجه بیشتر وزارت علوم به برگزاری نمایشگاه کار در تمامی مرامز آموزشی و دانشگاه ها به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت تاکید کرد و گفت: انتخاب، جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و با انگیزه چالش اساسی سازمانها به شمار میآید، همچنین از دغدغه دانشجویان میتوان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد می کند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه کار حضور پیدا کردند، تاکید کرد: ارزیابیهای انجام شده نشان داد درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامهها وجود داشته است؛ لذا امیدواریم امسال هم بتوانیم برنامههای مفرحتر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام ایجاد می کند، تصریح کرد: ایجاد کنسرسیومهای بین سازمانها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری داریم و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.
شهبازی همچنین گفت: ارائه تنوع رشته و فرصتهای شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمانهای مختلف در نمایشگاه کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمانها و صنایع آشنا شوند.
به گزارش ایسنا، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با شعار «شبکهسازی با بهترینها برای ساخت آینده»، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۲ روز برگزار می شود.
انتهای پیام