تجربه لذت بخش گردش الکترونیکی آسان/ فرم‌های اطلاعاتی سازمان در بستر اتوماسیون اداری

بخش قابل توجهی از فرایندهای سازمانی به کمک فرم‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرند، به نحوی که نقطه آغازین بسیاری از آن‌ها، فرم‌های اطلاعاتی مرتبط به فرایند هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از فراگستر، سیستم اتوماسیون اداری شرکت فراگستر با هدف تسهیل هرچه بیشتر فرایندهای اداری و بهبود عملکرد آن‌ها، دو راهکار برای استفاده از فرم‌های اطلاعاتی الکترونیکی در سازمان ارائه کرده است؛ راهکار اول استفاده از فرم‌های آماده و راهکار دوم طراحی فرم‌های دلخواه به کمک نرم افزار فرم ساز فراگستر است. در این مقاله قصد داریم هر دو راهکار موجود را باهم بررسی کنیم.

  • راهکار اول: استفاده از فرم های آماده فراگستر

نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر در راستای صرفه‌جویی در زمان و تسهیل فرایند استفاده از فرم‌های الکترونیکی در سازمان و همچنین افزایش رضایت کارکنان، ۱۱ فرم سازمانی پرکاربرد را طراحی نموده و به صورت آماده در زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان ارائه نموده است.

زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان یکی از چندین زیرسیستم اتوماسیون اداری فراگستر است، که با هدف بهبود ارائه خدمات به کارکنان و افزایش رضایت آن‌ها طراحی شده و توسعه یافته؛ با بکارگیری زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان، کارکنان و اعضای سازمان می‌توانند در هر جایی که حضور دارند، تنها با دسترسی به سامانه اتوماسیون اداری، درخواست‌های خود را به کمک فرم های آماده فراگستر، به صورت کاملا مکانیزه و با امکان پیگیری جریان فرایند و مسیر گردش درخواست در سازمان، ثبت و ارسال نمایند.

همان‌طور که اشاره کردیم، اتوماسیون فراگستر برخی از فرم‌های پرکاربرد و روتین را به صورت آماده در اختیار سازمان‌ها گذاشته است؛ ۱۱ فرم آماده اتوماسیون اداری فراگستر عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست مرخصی
  • فرم درخواست ماموریت
  • فرم درخواست اضافه کار
  • فرم درخواست اصلاح کارکرد
  • فرم درخواست وام
  • فرم درخواست پرداخت
  • فرم درخواست خودرو
  • فرم درخواست کالا
  • فرم درخواست خدمات
  • فرم درخواست مساعده
  • فرم درخواست پذیرش مهمان

این فرم‌ها به صورت آماده و پیش‌فرض در زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان فراگستر موجود هستند و سازمان‌ها به جای صرف هزینه و زمان برای طراحی فرم‌های خود، می‌توانند از فرم‌های آماده فراگستر استفاده کنند؛ برخی از مزیت‌ها و کاربردهای زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان فراگستر و استفاده از فرم های آماده آن عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به نرم افزار فرم ساز
  • ثبت درخواست در قالب فرم های اطلاعاتی
  • تعریف مسیر اخذ تاییدات و امضاها
  • گزارش گیری آسان و سریع
  • مشاهده و مدیریت درخواست ها در کارتابل
  • یکپارچگی با سایر سامانه های سازمان
  • راهکار دوم: طراحی فرم با نرم افزار فرم ساز فراگستر

بسیاری از سازمان‌ها و کسب و کارها علاوه بر فرم‌هایی که به صورت آماده در پیشخوان خدمات کارکنان فراگستر طراحی و تعبیه شده‌اند، به فرم‌های دیگری نیز نیاز دارند و یا نیاز به شخصی‌سازی فرم‌های خود دارند؛ در همین راستا، اتوماسیون اداری فراگستر علاوه بر ارائه زیرسیستم پیشخوان خدمات کارکنان به همراه فرم‌های آماده، زیرسیستم فرم ساز فراگستر را نیز در اختیار سازمان‌ها گذاشته است.

نرم افزار فرم ساز فراگستر، یکی دیگر از زیرسیستم‌های اتوماسیون اداری فراگستر، که امکان طراحی انواع فرم‌های ساده و پیچیده بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی را فراهم می‌کند. محیط کاربری نرم افزار فرم ساز فراگستر به نحوی طراحی شده است که، کاربران با Drag&Drop فیلدهای اطلاعاتی متنوع می‌توانند فرم‌های مختلفی را طراحی نمایند و مورد استفاده قرار دهند. مهم‌ترین هدف نرم فزار فرم ساز فراگستر، طراحی فرم‌ها در کمترین زمان و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها در قالب فرم و به گردش نداختن آن‌ها در سازمان است.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های زیرسیستم یا نرم افزار فرم ساز فراگستر عبارت‌اند از:

  • ساخت انواع فرم ها با Drag&Drop
  • واکنش‌گرا بودن فرم های طراحی شده
  • تهیه گزارش از اطلاعات جمع آوری شده یا گردش یافته
  • امکان فرمول نویسی و تعیین شروط منطقی در فرم ها
  • شخصی سازی ظاهری فرم با کدهای CSS
  • پشتیبانی از انواع پروتکل‌ های امنیتی
  • اتصال به سایر سامانه های سازمان
  • فیلدهای پیشرفته، متنوع و سازگار شده

قابلیت‌ها و امکانات اتوماسیون اداری فراگستر در خصوص فرم‌های آماده و نرم افزار فرم ساز به این موارد ختم نمی‌شود؛ برای آشنایی بیشتر مدیریت فرم ها در اتوماسیون اداری فراگستر، می‌توانید به www.faragostar.net/bpms/business-form مراجعه کنید.

منبع : دیجیاتو

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403020201255
  • خبرنگار :