حجتالاسلام حسن منصوریان امروز، ۲۷ فروردینماه، در صدودوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر بزرگترین پروژه عمرانی این شهر یعنی قطار شهری که حتی ملی بوده و آوازه آن بینالمللی است، پیوست زیارت نداشته باشد، با مشهد امام رضا(ع) همخوانی ندارد.
وی بیان کرد: افرادی که در امر زیارت دخیل هستند و در زیارت ارزان و در دسترس متولیگری میکنند باید با قدرت بیشتری وارد اجرای این پیوست شوند. چرا آستان قدس و دیگر دستگاهها برای پیوست زیارت همکاری نمیکنند؟ بهتر است آستان قدس در این زمینه همکاری داشته باشد.
در ادامه این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا تصویب شد. براساس این لایحه معابر فرعی آیتالله عبادی واقع در خیابان آیتالله عبادی به نام شهید محمدرضا اشراقی، خیابان متقین ۶ واقع در خیابان گاز ۱۳ به نام شهید حسین جاوید اسدزاده، خیابان موعود ٢٧ به نام شهید محمد بهمنشنیا، فدائیان اسلام ۱۰ واقع در خیابان فدائیان اسلام به نام شهید رحیم توسلی عسگری، توس ٣٠ واقع در بلوار توس به نام شهید علیاکبر حمامی و ملک الشعراء ۱۹ واقع در خیابان ملک الشعراء به نام شهید حسن براتی نامگذاری شد.
در بخش دیگری از جلسه طرح دوفوریتی طراحی و اجرای پروژههای زودبازده و اعتمادساز مرحله سه در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر به تصویب رسید. این طرح با عنوان لزوم ارائه خدمات بهینه در محلات هدف بازآفرینی خصوصا در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی و برای توزیع عادلانه پروژههای شهری، ایجاد انگیزه و روحیه در این محلات و به عنوان محرک توسعه محلات هدف بازآفرینی ارائه شد.
براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای بودجه سال ۱۴۰۳ و به منظور توسعه خدمات محلهمحور و رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی و مشارکت اجتماعی حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازمالاجرا شدن مصوبه نسبت به احصا و تعریف پروژههای دارای اولویت با اعمال تبصرهها، شاخصهای محرومیت محله در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر اقدام کنند.
پروژههای پیشنهادی باید با اولویت موارد نیمهتمام زوده بازده ١ و ٢ انجام شود. میانگین اعتبارات پروژههای پیشنهادی هر محله ١۵٠ میلیارد ریال است. همچنین شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تعریف پروژه در محلات تلگرد، رسالت ١٠ (نهضت) مهدیآباد، چهاربرج، فردوسی، کلاتهبرفی و مناطق منطقه ثامن (هدف بازآفرینی) علاوه بر محلات هدف بازآفرینی شهر مصوب اقدام کنند.
در ادامه جلسه لایحه مجوز پرداخت مابهالتفاوت بهای تمام شده خدمات شرکتهای بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۲ تصویب شد. بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده میشود به منظور امکان تداوم فعالیت و جبران بخشی از هزینههای ارائه خدمات شرکتهای بخش خصوصی نسبت به پرداخت مابهالتفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه مصوب به شرکتهای بخش خصوصی اتوبوسرانی دارای قرارداد تراکنش مبنا اقدام کند.
شهرداری مشهد (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است نسبت به بهروزرسانی و اعمال بهای تمام شده با لحاظ تعداد تراکنش، راهبر و ناوگان به صورت ماهانه اقدام کند. تغییرات هر یک از اجزای دارای بهای مصوب رسمی (مانند حقوق و دستمزد، سوخت، بیمه، عوارض و ...) از تاریخ اجرا (ابتدا یا طی سال) برای هر شرکت بهروزرسانی شود.
نرخ سایر اجزای بهای تمام شده در ابتدای هر سال شمسی برابر آخرین دوره نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران (گروه خدمات حملونقل عمومی) حداکثر تا اردیبهشت ماه سال بعد بهروزرسانی و اعمال شود.
در پایان هر سال شمسی چنانچه نوسانات قیمت و یا نرخ تورم تمامی یا برخی از اجزای قید شده در بند قبل این مصوبه به نحوی باشد که نسبت به نرخهای اعمال شده تغییر (افزایش/کاهش) داشته باشد، مطابق گزارش توجیهی و تحلیلی اثر آن بر بهای تمام شده محاسبه و اعمال خواهد شد.
انتهای پیام