به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه این شورا بررسی اصلاحیه مصوبه بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه های میادین و بازارهای میوه و ترهبار را در دستور کار داشتند که در همین راستا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ مبلغی از انواع خودروهای سواری در سال ۱۴۰۳ اخذ نخواهد شد، گفت: برای خودروهای سنگین و ترانزیت، بیش از ۲۲ تن، ۱۰ تا ۲۲ تن، ۶.۵ تا ۱۰ تن، کامیونت و خاور و وسایل نقلیه مشابه ۴ تا ۶.۵ تن، نیسان و سایر وسایل نقلیه از ۲.۵ تا ۴ تن و وانت بار و سایر وسایل نقلیه تا ۲.۵ تن ارقامی برای توقف تا ۲۴ ساعت، ۲۴ تا ۷۲ ساعت و بیش از ۷۲ ساعت پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ما باید نسبت به سال گذشته افزایش منطقی نرخ را اعمال کنیم، ادامه داد: در هیچ سالی از خودروهای سواری مبلغی برای پارک در میدان مرکزی و میادین میوه و تره بار اخذ نمی شود.
در ادامه این جلسه مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه مسئله اساسی در میدان مرکزی این است که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در آن تردد دارند، گفت: مسئله ما خودروهای باربری هستند که به میدان مراجعه می کنند تا بار خود را تخلیه کنند و فروشندگان سطح شهر نیز در این محل خرید انجام می دهند. این فرایند چند ساعت زمان می برد و ما یک زمان منطقی برای آن در نظر گرفته ایم.
وی افزود: میدان مرکزی فضای امنی برای پارک خودروهاست و با توجه به هزینه سنگین پارک خودروهای سنگین در پارکینگ های سطح شهر، خودروهای سنگین در میدان مرکزی پارک می کنند و این موضوع مشکل ساز است و فضای سبز از بین می رود و سالانه هزینه های زیادی برای نظافت معابر، روسازی آسفالت و حفظ فضای سبز صرف می شود.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۴ ساعت منطقی برای پارک خودروهای سنگین نیست، یادآور شد: در مواردی حتی خودروهای سنگین از ۷۲ ساعت تا یک هفته در این فضا پارک می شوند و با توجه به اینکه ما به دنبال بازدارندگی از توقف بی جا هستیم عدد بالایی را برای توقف بیش از ۷۲ ساعت پیش بینی کردیم. در کمیسیون خدمات شهری و برنامه بودجه شورای شهر تهران عدد ۱۲ هزار تومان برای توقف در پارکینگ ها بیش از ۷۲ ساعت به ازای هر ساعت پیش بینی شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه میزان افزایش نرخ پارکینگ باید منطقی باشد، افزود: خودروهای سواری که در میدان مرکزی پارک می شوند، معمولاً به مالکین غرفه ها تعلق دارد و در سالهای اخیر همواره نرخ پارک خودروهای سواری صفر بوده است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ غرفه دار و بار فروش در میدان مرکزی حضور دارند، تاکید کرد: نرخ پارک تریلی ها و وانت بارها دریافت می شود اما معمولاً بارفروشان با خودروی سواری در این میدان فعالیت نمی کنند. در مجموع فضایی مجزا برای پارک خودروهای سواری هیچگاه وجود نداشته و پارکینگ برای خودروهای سنگین و وانت بارها بوده است.
به گزارش ایسنا، نهایتا مصوبه بهای خدمات ورود خودرو (ماشین آلات) به پایانه های میادین و بازار های میوه و ترهبار با حداکثر آراء موافق اعضای شورا به تصویب رسید.
انتهای پیام