با حضور استاندار سیستان و بلوچستان با فعالان اقتصادی انجام شد؛

تبیین مطالعه انجام شده برای جهش تولید با نگاه صادرات به کشورهای همجوار

در نشست استاندار سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بسته اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی صادرات محور توسط شرکت شهرک های صنعتی استان تبیین شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه در این جلسه گفت: در نشست استاندار سیستان و بلوچستان و با هدف استفاده از ظرفیت های صادراتی به کشورهای همسایه شرقی و حضور در بازار بزرگ شبه قاره هند، بسته پیشنهادی اولویت های سرمایه گذاری صنعتی برای ترغیب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به ایجاد و یا مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی استان تبیین شد.

وی اظهار کرد: انجام مطالعات و ارایه این بسته پیشنهادی به منظور جذب سرمایه گذاری صنعتی و توسعه صادرات و در راستای شعار سال با نام" جهش تولید با مشارکت مردم" ، توسط معاونت صنایع کوچک،کارشناسان و مشاورین کلینیک کسب و کار استان انجام شده است.

علیرضا راشکی بیان کرد: معرفی اولویت‌های صادراتی و نیاز سنجی بازار کشورهای افغانستان و پاکستان یکی از مزیت های برتر این بسته پیشنهادی برای دسترسی دقیق، سریع،شفاف و بدون هزینه ی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی گفت: هر کدام از مجموعه اولویت های سرمایه گذاری صنعتی برای صادرات به زیر بخش های متعدد و متنوعی تقسیم بندی شده تا اطلاعات کاربردی تری به سرمایه‌گذاران ارایه دهد.

وی یادآور شد: رسته های مواد غذایی،صنایع پلاستیکی، لوازم خانگی، پوشاک، لبنیات و مواد بهداشتی به ترتیب از مهم ترین اولویت های سرمایه گذاری صنعتی برای صادرات به کشور افغانستان است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: به علاوه رسته های فرآورده های نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی و مصالح ساختمانی، مواد غذایی، بهداشتی، لبنیات، آهن آلات، صنایع پلاستیکی، لوازم خانگی و پوشاک نیز به ترتیب از اولویت های سرمایه گذاری صنعتی برای صادرات به کشور پاکستان به شمار می‌رود.

راشکی اظهار کرد: حوزه های مواد غذایی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی با 35 درصد بیشترین میزان صادرات از استان را به بازار کشورهای افغانستان و پاکستان داشته‌اند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی غیر فعال و زیر ظرفیت تولید به صورت همکاری مشترک یکی از راه های دیگر جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای تولید محصولات صادرات محور است.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی غیر فعال و زیر ظرفیت تولید با دارا بودن زیر ساخت های لازم،ساختار مطلوب فیزیکی، ابنیه، ماشین آلات و خطوط تولید آماده به کار، در گستره شهرک ها و نواحی صنعتی استان با جذب سرمایه گذار می تواند تحول چشمگیری در افزایش سطح تولید، میزان اشتغال و صادرات محصولات ساخته شده به افغانستان و پاکستان داشته باشد.

وی گفت: همچنین برای ترغیب سرمایه گذاران جهت استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان مشوق های متعددی از مرحله واگذاری زمین تا بهره برداری و ارایه محصول در بازارهای داخلی و خارجی با دسترسی به زیر ساخت های مطلوب، ایستگاه های آتش نشانی، اورژانس، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، کلینیک و مشاورین کسب و کار، راه های آسفالت و راه آهن و در نهایت ایجاد ارزش افزوده و ارزش آفرینی به محصولات تولیدی وجود دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403012110783
  • خبرنگار :