به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عبدالنبی سبیلی شامگاه ۱۹ فروردین با اشاره به راهاندازی سامانه شکایات و سوتزنی سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: مطابق قانون هر فعل و ترک فعلی که موجب خسارت به بیتالمال یا حقوق عامه مردم شود، فساد است که مواردی چون تقاضای رشوه، کلاهبرداری، اختلاس، تبانی و رفتارهای سوء برخی، از مصادیق فساد هستند.
وی افزود: برای مبارزه با فساد و پیشگیری از آن، دستگاهها و سازوکارهای مختلفی در سطح کشور و استان وجود دارد اما مبارزه جدی با فساد جز از طریق مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت نظارت اجتماعی ممکن نیست. برای فراهم کردن زمینه این مشارکت، نهادهای نظارتی تلاش میکنند با استفاده از فرایندها و سامانههای غیرحضوری برای همه مردم در دسترس باشد.
مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمانهای کشور که در سه حوزه بیمهای، درمانی و فعالیتهای اقتصادی مشغول به خدمت است و بجز خدمات وسیع غیرحضوری بیشاز ۲۰۰۰ نقطه تماس مستقیم با مردم دارد، تصریح کرد: جهت مشارکت مردم برای مبارزه با فساد، صفحه ویژهای برای رسیدگی به شکایات و سامانه سوتزنی به آدرس https://bazresi.tamin.ir دارد. در بخش رسیدگی به شکایات، بیمهشدگان میتوانند بهصورت کاملا غیرحضوری شکایت خود را از فرآیندها و نحوه ارائه خدمات مرتبط با حوزه درمان ثبت کنند که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد. همچنین در بخش سامانه سوتزنی این امکان وجود دارد تا برای ثبت کمکاری، تخلف یا فساد احتمالی که وجود دارد گزارش خود را به صورت ناشناس ارسال کنند.
سبیلی در خصوص سامانه سوتزنی و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: سوتزن به کسی گفته میشود که فاسدی را در بخش دولتی، عمومی و یا خصوصی اعلام کند و بابت این اقدام کاملا تحت حمایت نهادهای مربوطه قرار میگیرد بهطوریکه فرد سوتزن با خیال راحت و بدون مشخص شدن هویتش میتواند آن فساد را به اطلاع مراجع ذیربط برساند. این اطمینان را به مردم میدهیم که در اولین فرصت بررسی موضوع، اصلاح امور و برخورد قاطع با متخلفین و حمایت از بیمهشدگان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان انجام شود.
انتهای پیام