به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد علوم شناختی درچارچوب این سیاست کارگروه توسعه زیست بوم شناختی در ستاد تشکیل شد و ضوابط و آیین نامههای حمایتی برای توسعه کسب و کارها و تجاریسازی فناوریهای شناختی تنظیم و این حمایتها در قالب دو گروه اصلی حمایتهای توانمندسازی و تسهیلات و سرمایهگذاری شکل گرفت.
در بخش توانمندسازی، حمایت ها حول تسهیل ورود شرکتها و محصولات به بازار ارائه شد و یکی از این حمایتها، زمینه برای فراهم کردن امکان حضور شرکتها در نمایشگاههای تخصصی مهیا شد.
براساس این سیاست فعالیت شرکتهای متقاضی در نمایشگاهها، در قالب دو ساختار حضور مستقل شرکت و حضور به عنوان بخشی از پاویون ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی اجرایی شد ، بطوری که در برپایی این پاویونها در نمایشگاههای داخل و خارج از استان تهران، علاوه بر حمایت از توسعه بازار شرکتها و مراکز دانش بنیان ، اهدافی از قبیل معرفی دستاوردهای ستاد در حوزه محصولات و خدمات شناختی و همینطور توسعه ارتباطات با سایر نهادهای ملی و استانی را هم دربر میگرفت.
اولین پاویون ستاد در بهمن ماه سال 1401 در نمایشگاه تخصصی مادر و کودک شهر اصفهان برگزار شد، در این نمایشگاه از حضور شرکتهای تولید کننده بازیها و آزمون های شناختی حمایت شد و برپایی این پاویونها در نمایشگاههای مختلفی از قبیل اینوتکس تهران، مادر و کودک مشهد، فناوریهای هایتک شیراز، تجهیزات پزشکی مشهد، آبادایران در تهران، تجهیزات پزشکی اهواز و چند نمایشگاه دیگر با استقبال گسترده علاقمندان ، محققان ، اساتید، مراکز علمی و تحقیقاتی به حوزه دستاوردها و محصولات فناورانه و خلاق حوزه شناختی روبرو شد.
در چارچوب سیاست های حمایتی ستاد از شرکت ها ، مرکز دانش بنیان و فعالان حوزه کسب و کارهای شناختی در سال گذشته حدود بیست شرکت فعال در این حوزه در پاویون و نمایشگاه های تخصصی دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
ستاد توسعه علوم وفناور یهای شناختی در راستای اهداف راهبردی خود ، سیاست توانمند سازی شرکت ها و مراکز دانش بنیان فعال در حوزه شناختی را در دستور کار دارد و انتظار می رود با تداوم این برنامه، شرکتها بیشتری با برخورداری از چترحمایتی ستاد محصولات و دستاوردهای علمی ، تحقیقاتی و فناورانه را در نمایشگاههای تخصصی در نقاط مختلف کشور عرضه و به نمایش گذارند.
انتهای خبر