مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

اسکان بیش از ۱۰۰ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز حدود ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر از خدمات اسکان بقاع متبرکه خراسان رضوی استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد احمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند و نزدیک به ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

وی اضافه کرد کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین یک میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۶ زائر خارجی بودند و ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

احمدزاده با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند ماه سال گذشته در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جزءخوانی در حال برگزاری است. همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی ابراز کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۱۵۱ هزار و ۱۶۷ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغین غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک و ... وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز ۲۱ هزار و ۵۴۵ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از ۳ هزار و ۱۰۶ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

وی افزود: با برپایی ایستگاه صلواتی و سفره‌های افطاری در طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری ۵۷۸ هزار و ۱۹۰ زائر پذیرایی شدند.

احمدزاده تصریح کرد: ۵ هزار و ۱۷۵ مورد سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی و هزار ۷۶۱ مورد مراسم ترتیل خوانی، محفل انس و جلسه تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) ۵۹ مراسم، میلاد امام حسن(ع) ۵۷ مراسم، شهادت امام علی(ع) ۱۴۴ مراسم و بیش از ۳۰۰ مراسم ویژه برنامه شب‌های قدر در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار شد. همچنین در ایام نوروز ۲۱ مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011506935
  • خبرنگار : 50549