به گزارش ایسنا، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوهنامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی میکند.
بهمنظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» و در اجرای سیاستهای اجرایی طرح شهاب در محور «هدایت» مبنی بر «تنوعبخشی به موقعیتها و تجربههای یادگیری برای تمام دانشآموزان» در دوره ابتدایی و «ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنیسازی در حوزههای استعدادی و پرورش مهارتهای پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) مستعدان» در دوره متوسطه (مصوب شورای راهبری طرح شهاب)، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوهنامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی میکند.
اهداف این طرح عبارتند از:
* رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تأکید بر مناطق محروم) و بهرهگیری از توانمندیها و قابلیتهای آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور.
* تحقق ویژگیهای مدرسه مطلوب در چشمانداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوتهای فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخگویی به نیازها، علایق و رغبت دانشآموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی».
* ارتقای سطح کیفی فعالیتهای مدارس و مراکز محل تجمع مستعدان بهمنظور تربیت متوازن تمامساحتی، ارتقای کیفیت تحصیل، پرورش مهارتهای پایه اثرگذاری نخبگانی و استعدادهای خاص آنان.
به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان با توجه به مأموریتهای خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاههای مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامهریزی کرده است.
رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیتهای نخبگانی آنان در تمامی حوزهها شامل علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیتهای نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاههای ذیربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.
انتهای پیام