یوسف بیدخوری در گفتوگو با ایسنا در حاشیه نشست خبری جمعبندی آمار ورود زائران به مشهد، در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی در خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ماه بیش از ۵ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در خراسان رضوی و ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مشهد اقامت ثبت شده است.
وی افزود: بحث اقامت در خراسان رضوی یکی از دغدغههای اصلی زائران به شمار میرود و ما سعی کردیم در ۳ بخش متفاوت یعنی اماکن رسمی، موقت و اضطراری، ظرفیتها را به گونهای فراهم کنیم که تمام افرادی که به مشهد مشرف میشوند بتوانند از ظرفیتهای ما استفاده کنند.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون که پیکهای مختلفی را هم پشتسر گذاشتهایم باید بگویم که در تمام ایام ظرفیتهای کافی برای اسکان زائران در مشهد وجود داشته است.
بیدخوری تصریح کرد: در حال حاضر نیز ظرفیتهای اقامت رسمی شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها و خانههای مسافر در مشهد ۶۳ درصد اشغال شدهاند که نشان میدهد هنوز گنجایش کافی برای پذیرش مسافر را دارند.
وی افزود: واحدهای اقامت اضطراری که در این شبها به کمک میآیند ظرفیتهایی است که مربوط به شهرداری مشهد است. شهرداری ۴۱ مجموعه اضطراری و یک مجموعه موقت در پارک غدیر فراهم کرده است. در این شبها فقط ۳ تا ۴ تا این مجموعهها استفاده شده و ظرفیت کافی را در مجموعههای شهرداری داریم. ادارهکل ورزشوجوانان خراسان رضوی ۱۴ مجموعه ورزشی را به ما معرفی کرد که خیلی محدود از این ظرفیتها استفاده کردیم. همچنین سپاه نیز ظرفیتهای خوبی را در این مدت به ما معرفی کرد که به غیر اردوگاههایی که استفاده شد، سایر ظرفیتهای آن نیز کماکان گنجایش دارد.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی بیان کرد: دغدغهای برای اقامت زائران نوروزی در خراسان رضوی وجود ندارد. شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی برای راهنمایی به زائران است تا محل اقامت خود را به خوبی پیدا کنند.
بیدخوری یادآور شد: یکی از راههای ارتباطی برای شکایت زائران و مسافران شماره ۰۹۶۲۹ بود که بلافاصله به شکایت زائران رسیدگی میشود. ۱۶۵ بازرس در سطح استان فعال هستند که بیش از ۹۰ بازرس در مشهد فعال بوده و پیگیر شکایت مسافران و زائران هستند.
انتهای پیام