جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان:

اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه امروز زمان خستگی نیست بلکه روز امید و حرکت است، عنوان کرد: حرکت به سمت قله آرمان‌های انقلاب و داشتن ایرانی سربلند میسر نمی‌شود مگر با تغییر نگاه و مانع زدایی از حضور مردم در صحنه ‌های مشارکت‌.

حسین کریمی اول درگفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه چند سالی است که شعار سال در زمینه اقتصادی از سمت رهبری بیان می‌شود، اظهار کرد: بر اساس شرایطی که ما داریم دشمن طوری برنامه‌ریزی کرده است که از طریق رونق اقتصادی مردم را ناراضی کرده و در مقابل انقلاب قرار دهد، لذا در چند سال گذشته محور شعارها مسائل اقتصادی است.

وی ضمن بیان اینکه در بحث جهش تولید ما کشوری هستیم که باید دقت داشته باشیم بتوانیم مصارفی که داخل کشور وجود دارد را خودمان تولید کرده و به آن رونق دهیم، گفت: به طور مثال کشور ما کشور چهار فصل است و در همه جای آن در فواصل متفاوت شرایط کشاورزی و تولید فراهم است و این در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها از کشاورزی گرفته تا صنعتی و فناوری صدق می‌کند. 

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه باید طوری پیش برویم که مصارف و مسائل خودمان را با اتکا به خود حل کنیم، عنوان کرد: ما باید بتوانیم به کشورهای غرب آسیا و آسیانه میانه صادرات داشته و از حالت تک محصولی که صادرات فقط نفت است خارج شده و صادرات محصولات دیگری را به طور گسترده در دستور کار قرار دهیم.

کریمی اول محقق شدن جهش تولید را در صورتی امکان پذیر دانست که بسترهای مقتضی فراهم شده و سپس بازاریابی درست اتفاق بیفتد و گفت: در صورتی جهش تولید محقق می‌شود که سیاست‌های دولت به سمت حمایت تولیدکنندگان بوده و بازارهای دیپلماسی اقتصادی نیز فعال شود به طوری که کالای تولید شده به راحتی به کشورهای هدف صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در هر مجموعه‌ای وقتی مردم به صحنه آمدند گره کار باز شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد هم از این قاعده مستثنی نیست مانند مشارکت مردم در جنگ هشت ساله که حضورشان سبب کسب پیروزی و موفقیتی بزرگ شد یا در زمان کرونا  که حضور و همراهی مردم در صحنه بسیار چشمگیر و کارآمد بود.

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه از ظرفیت مردم باید استفاده کرد، افزود: در بین مردم کسانی هستند که دارای انگیزه برای شروع کار و کارآفرینی هستند، بنابراین باید با اصلاح قانون و روان‌سازی بسیاری از روال‌های اداری و فراهم کردن راهکارها و قانونی کردن مشارکت مردم در جهت حل کردن مشکلات و جهش تولید گام برداریم.

کریمی‌اول با توضیح اینکه مردمی کردن اقتصاد به این معنا نیست که کار را به هر کسی واگذار کنیم، گفت: نباید به اسم مردم،  افرادی خاص کار را در دست بگیرند که نه تنها گره‌ای باز نمی‌کنند بلکه گلوی مردم را هم می‌گیرند، افرادی که در اقتصاد و سیاست رخنه کرده و همراه دشمن هستند، مهم این است که مردمی که واقعا دغدغه کشور، اقتصاد و وطن را دارند سر کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی به معنای مشارکت سیل عظیمی از مردم است که دلشان برای ایران و تمدن ایرانی و اسلامی می‌تپد، خاطرنشان کرد: رهبری با نگاه روشنی که به آینده ایران اسلامی دارند، این شعار را انتخاب کردند و امروز روز خستگی نیست بلکه روز امید و حرکت است و این پویا بودن در بین جوانان ما، اساتید و دانشجویان ما بسیار است، فقط باید توجه داشت حرکت به سمت قله آرمان‌های انقلاب و داشتن ایرانی سربلند و سرفراز میسر نمی‌شود مگر با تغییر نگاه و مانع‌زدایی از هر آنچه که جلوی حضور مردم در صحنه مشارکت را گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403010602716
  • خبرنگار : 50652