به گزارش ایسنا، در نمایشگاه «پاریس ۱۸۷۴ ابداع امپرسیونیسم» که این هفته در موزه «اورسی» واقع در پاریس برگزار میشود، «پیر آگوست رنوار» و «ادگار دگا» در یک استودیوی عکاسی در شمال پاریس جزئیات نهایی را به نقاشیهای خود اضافه میکنند، درحالی که «کلود مونه» از اینکه با «ادوارد مانه» اشتباه گرفته شده است، افسوس میخورد.
«گاردین» نوشت، زمانی که ۳۰ هنرمندی که اکنون به عنوان نقاشان امپرسیونیست شناختهمی شوند، در شامگاه ۱۵ آوریل ۱۸۷۴ در استودیوی عکاسی «فلیکس نادار»(Félix Nadar) در پاریس گرد هم آمدند، تا حد زیادی ناشناخته بودند و با چالشهای زیادی مواجه بودند.
بسیاری از آنها توسط هیئت داوران سالانه آکادمی هنرهای زیبا کنار گذاشته شده بودند و تصمیم گرفته بودند که نمایشگاه مستقل خود را افتتاح کنند.
در طول تور مجازی ۴۰ دقیقهای این نمایشگاه، بازدیدکنندگان یک شب مجازی را با هنرمندان جوان در نمایشگاه مستقل آنهاسپری میکنند و با قطار بخار به «بوگیوال»(Bougival)، در غرب پاریس، جایی که بسیاری از هنرمندان در آنجا کار میکردند، سفر میکنند.
بازدیدکنندگان سپس از نمایشگاه اصلی شامل دو اثر از «رنوار» و دیگر شاهکارها، نقاشیها، طراحیها و مجسمههای امپرسیونیستی و آثار هنری کلاسیکتر بازدید میکنند.
نمایشگاه «پاریس ۱۸۷۴ ابداع امپرسیونیسم» از بیست و ششم مارس در موزه «اورسی» آغاز به کار خواهد کرد و فعالیت آن تا ۱۴ جولای ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام