یوسف بیدخوری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ که از ۱۵ اسفند ماه سال قبل آغاز شده، پیگیریها در خصوص بررسی و پاسخگویی به شکایتهای دریافتی در سامانه رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر (۰۹۶۲۹) به صورت شبانهروزی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۵۸ شکایت از تاسیسات گردشگری دریافت شده است که ۱۳ مورد مربوط به هتلها، ۸ مورد مربوط به هتل آپارتمانها، ۵ مورد مربوط به مهمانپذیرها، ۴ مورد مربوط به خانه مسافرها، ۲ مورد مربوط به فعالیت واحدهای غیرمجاز و یک مورد نیز مربوط به واحدهای پذیرایی بین راهی بوده است.
رسیدگی به ۵۶ شکایت دریافتی در سامانه «رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور»
بیدخوری ادامه داد: به ۵۶ شکایت دریافتی از سامانه ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور رسیدگی شده است که بیشترین شکایتهای دریافتی با ۳۲ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بوده است.
وی گفت: به شکایتها بلافاصله پس از دریافت، رسیدگی میشود و اولویت رسیدگی با برگشت مبالغ اضافه دریافتی از زائران است.
بیدخوری خاطرنشان کرد: تعداد اندکی از این شکایتها از جمله دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی با توجه به اینکه مستلزم حضور شاکی است، پس از انجام سفر شاکیان در روزهای آینده رسیدگی میشود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: زائران و مسافران به صورت شبانهروزی، برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در زمینه گردشگری، اسکان یا شکایت از خدمات دریافتی از مراکز اقامتی و پذیرایی و دیگر خدمات سفر میتوانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور و شماره تلفن استانی ۳۷۰۴۵ -۰۵۱ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام