رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی با شهر جدید علوی منعقد شد.

احمد زاهری امروز (۲۸ اسفندماه)، در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان هرمزگان و شرکت عمران شهر جدید علوی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: روحیه تعامل و همکاری میان این دو مجموعه وجود دارد که امیدوارم با هم‌افزایی ظرفیت‌ها بتوانیم گام بلندی را در راستای توسعه استان هرمزگان برداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دپارتمان تخصصی معماری و شهرسازی در جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی دپارتمان معماری و شهرسازی تحت مدیریت اساتید مطرح استانی و کشوری ظرفیت‌های خوبی را برای استان هرمزگان فراهم کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، با اشاره به ظرفیت تعاملات موجود در دپارتمان معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی تنظیم اسناد لازم‌ و انجام مطالعات تخصصی برای شهر جدید علوی، شهر جدید خلیج‌فارس و سایر شهرهای جدید در دست احداث در استان هرمزگان را دارد و در این راه از ظرفیت نخبگان استانی و ملی بهره خواهد برد.

زاهری تصریح کرد: تنوع فعالیت‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی بالا است و با توجه به اینکه آموزش‌ها به صورت تخصصی و آموزش محور ارائه می‌شود منجر به اشتغال می‌شود و اثرگذاری خوبی در جامعه دارد.

وی با بیان این نکته که ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد که می‌توان از آن در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد، تشریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که همایش‌های ملی و بین‌المللی مختلفی در استان هرمزگان توسط جهاد دانشگاهی برگزار شود.

جهاد دانشگاهی ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورها همسایه را دارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به دغدغه موجود در خصوص ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: باید ترویج گفتمان تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه را نیز برای حل چالش‌های موجود در سطح جامعه در دستور کار قرار دهیم و در راستای ترویج این گفتمان تلاش کنیم.

زاهری، با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی استان هرمزگان و کشور، تشریح کرد: جهاد دانشگاهی این‌ظرفیت را دارد که به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی گام بردارد تا هم ارز آوری برای کشور میسر شود و هم شاهد رشد علمی کشور باشیم‌.

حمید صبوری‌خواه مدیرعامل شهر جدید علوی نیز در این نشست گفت: توانایی علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان مثال زدنی است که می‌توان از این‌ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد:  ایجاد و توسعه شهرهای جدید که در جوار ساحل هستند در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل شهر جدید علوی خاطرنشان کرد: شهرجدید خلیج‌فارس، ۲ شهر در میناب، یک شهر در میناب و ... در استان هرمزگان در حال احداث است.

صبوری‌خواه گفت: این شهرهای جدید علاوه بر اثرگذاری که در اقتصاد دریامحور دارند یک ظرفیت علمی و تجربی برای استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود که نخبگان و جوانان می‌توانند از آن در راستای توسعه استان هرمزگان بهره‌ببرند.

وی افزود: از تمام برنامه‌هایی که در شهر جدید علوی و سایر شهرهای جدید در حال احداث توسط جهاد اجرا می‌شود استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402122819806
  • خبرنگار : 50635