تبلیغات‌کنندگان در تیک‌تاک به تلاطم افتادند

تبلیغات‌کنندگانی که در تیک‌تاک، به بازاریابی برای مصرف کنندگان جوان مشغول هستند، در مواجهه با احتمال ممنوعیت یا فروش اجباری آن، برنامه‌های اضطراری را برای مهاجرت به پلتفرم‌های رقیب این اپلیکیشن ویدئویی آماده کرده اند.

به گزارش ایسنا، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه گذشته به لایحه قانونی رای دادند که شرکت بایت دنس را وادار می‌کند تیک‌تاک را ظرف مدت ۶ ماه بفروشد یا با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید از سنا خواسته است این لایحه را تصویب کند و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده داده است این قانون را امضا خواهد کرد.

به گفته کارشناسان تبلیغات، سرویس‌های ویدئوی کوتاه ریلز اینستاگرام و Shorts یوتیوب که بزرگترین رقیبان تیک‌تاک هستند، در صورت ممنوع شدن این اپلیکیشن چینی، از بودجه‌های تبلیغاتی نفع خواهند بود.

تیک‌تاک اعلام کرده است از حقوق قانونی خود برای جلوگیری از این ممنوعیت که باعث خارج شدن میلیاردها دلار از جیب کسب و کارهای کوچک و تولیدکنندگان محتوا می‌شود، استفاده خواهد کرد.

جاسمین اِنبرگ، تحلیلگر ارشد در شرکت تحقیقاتی «اینسایدر اینتلیجنس» در این باره گفت: تلاش‌ها پیرامون این قانون، جدی‌تر از اقدامات قبلی برای محدود کردن یا اجبار فروش تیک‌تاک است و تبلیغات‌کنندگان، به دقت این تحولات را زیر نظر دارند.

با این حال سه شرکت بازاریابی دیجیتالی از جمله شرکت تینوئیتی به رویترز گفتند: آنها به مشتریان خود توصیه می‌کنند رویکرد همیشگی خود را در تیک‌تاک حفظ کنند و خاطرنشان کردند این اپلیکیشن محبوب، از تلاش‌های متعدد قبلی برای محدود کردن دسترسی این پلتفرم در آمریکا از جمله فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت آن در سال ۲۰۲۰، جان به در برده است.

هر چند بودجه‌های تبلیغاتی، از چند ماه قبل، برنامه ریزی می‌شوند، برندها می‌توانند به سرعت در واکنش به رویدادها، تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته یا خارج کنند.

«اینسایدر اینتلیجنس» برآورد کرده است تیک‌تاک امسال، ۸.۶۶ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در آمریکا خواهد داشت.

یک شرکت تبلیغات دیجیتالی به مشتریان خود گفت: مسائل دربرگیرنده ممنوعیت اپلیکیشنی مانند تیک‌تاک، ممنوعیت مطلق آن را بعید می‌کند.

طبق گزارش فایننشیال تایمز، تیک‌تاک در سال میلادی گذشته، درآمد حدود ۱۶ میلیارد دلاری در آمریکا داشت. این روزنامه به نقل از پنج منبع آگاه نوشت: درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری شرکت بایت دنس در سال ۲۰۲۳، رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشت و تحت تاثیر رشد انفجاری تیک‌تاک حاصل شد.

این اپلیکیشن ویدئویی که حدود ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، در سال ۲۰۲۳، به رکورد فروش بالایی در آمریکا دست یافت. بایت دنس که به دلیل انتشار مکرر اپلیکیشن‌های موبایلی، به «کارخانه اپلیکیشن» شهرت دارد، در مسیر سبقت گرفتن از شرکت «متا پلتفرم» به عنوان بزرگترین شرکت شبکه اجتماعی جهان از نظر فروش است. درآمد متا در سال ۲۰۲۳، با ۱۶ درصد افزایش، به ۱۳۴.۹۰ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، طبق داده‌های شرکت «سنسور تاور»، تیک‌تاک، پردانلودترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ بود و ۴۷ میلیون دفعه دانلود شد. فیس‌بوک با ۳۵ میلیون دفعه دانلود و اینستاگرام با ۳۴ میلیون دفعه دانلود، در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402122618318
  • خبرنگار : 71263