به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در هزارو سی و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم آیت الله امامی کاشانی گفت: ایشان نمونه کامل یک معلم بود. یکی از ویژگیهای متفاوت ایشان، خطبههای پرشور و عالمانه نماز جمعه ایشان است.
وی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی نیازمند رسیدگی و ساماندهی بوده و برای آموزش و پرورش یک فرصت هستند، باید مسائل و مشکلات آنها را بررسی و برای ارتقاء و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آنها برنامه ریزی کنیم.
صحرایی در ادامه به موضوعات هنری و فرهنگی در مدارس پرداخت و افزود: معلم هنر، آمادگی دفاعی، تاریخ، تفکر و سواد رسانهای، کارآفرین و کار و فناوری این درسهایی که بار تحول را بر دوش آنها گذاشتهایم، مطلوب تربیت نکردهایم. طرح معلم دوم یعنی آن معلمانی که علاقمند به تدریس این دروس هستند دورهای که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پیش بینی میکند، بگذرانند و به آنها اجازه تدریس بدهند مثلاً معلم درس ریاضی، فیزیک، شیمی و غیره هستند که می توانند این دروس را تدریس کنند.
وی اظهار کرد: برنامه غربالگری ملی دانش آموزان با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان در سال آینده اجرا میشود؛ در این برنامه معاینات جسمانی که شامل اندازه گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام ها، ستون مهره ها، آزمایشات غربالگری و غیره انجام خواهد شد.
صحرایی تاکید کرد: کار شورای عالی آموزش و پرورش فقط تصویب نیست بلکه یکی از وظایف مهم شورای عالی آموزش و پرورش تحقق و تدبیر امور آموزش و پرورش است. قبل از بروز هر مسئلهای باید برای آن پیشبینیهای لازم انجام شود نباید منتظر اتفاق افتادن آنها باشیم.
وزیر دولت مردمی با اشاره به اینکه راه حل همه مسائل آموزش و پرورش دست معلم است در ادامه گفت: معلم باید مرتب به روز و آموزش ببیند. لازمه پیشرفت آموزش و پرورش به روز بودن معلم است در این راستا باید امکانات و تجهیزات لازم را هم برای معلمان فراهم شود تا بتواند انتظاراتی که از آنها می رود، محقق کنند.
وی با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ضرورت بهره گیری از مشاوران و نیز اعمال مسایل روز به سند تحول همچون هوش مصنوعی تاکید کرد.
انتهای پیام