به گزارش ایسنا، در نظرسنجی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، این موسسه تحقیقاتی همچنین دریافت به رغم ارتباط مثبت زندگی بدون تلفن، بیشتر نوجوانان نتوانستهاند استفاده از موبایل یا رسانه های اجتماعی را محدود کنند.
این نظرسنجی در حالی انجام می شود که سیاست گذاران و حامیان کودکان به طور فزایندهای نگران روابط نوجوانان با موبایل و رسانههای اجتماعی خود هستند. پاییز گذشته، دهها ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک از شرکت متا پلتفرم، مالک اینستاگرام و فیسبوک به دلیل آسیب رساندن به جوانان و کمک به بحران سلامت روان جوانان با طراحی آگاهانه و عمدی ویژگیهایی که کودکان را معتاد میکند، شکایت کردند. در ماه ژانویه، مدیران عامل متا، تیک تاک، ایکس و دیگر شرکتهای رسانههای اجتماعی به کمیته قضایی سنا رفتند تا درباره آسیبهای پلتفرمهایشان به جوانان شهادت دهند.
این نظرسنجی از ۲۶ سپتامبر تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۲۳ انجام شد و در آن ۱۴۵۳ نوجوان با یکی از والدین آنها حضور داشتند. درصد خطای این نظرسنجی حدود ۳.۲ در نظر گرفته شده است.
همچنین حدود نیمی از والدین یعنی ۴۷ درصد می گویند مدت زمانی که نوجوانشان می تواند با تلفن خود باشد را محدود میکنند، در حالی که سهم مشابه یعنی حدود ۴۸ درصد گفتهاند که چنین کاری را انجام نمیدهند.
تقریبا از هر ۱۰ والدین و نوجوانان، چهار نفر یا حدود ۳۸ درصد میگویند که حداقل گاهی اوقات با یکدیگر در مورد مدت زمانی که نوجوانشان صرف تلفن میکند بحث می کنند. ۱۰ درصد از هر گروه گفتند که این اغلب اتفاق میافتد و آمریکاییهای اسپانیایی تبار بیشتر این بحثها را داشتهاند.
۴۲ درصد از نوجوانان می گویند تلفن های هوشمند یادگیری مهارت های اجتماعی خوب را سخت تر می کند، در حالی که ۳۰ درصد گفتند که این کار را آسان تر میکند.
به گزارش یورونیوز، حدود نیمی از والدین نیز گفتند خودشان هم زمان زیادی را صرف موبایل می کنند. والدین با درآمد بالاتر نسبت به والدینی که درآمد پایین تری دارند زمان بیشتری را به استفاده از تلفن همراه اختصاص میدهند.
انتهای پیام