مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد

ثبت نام بیش از ۸۱ هزار نفر در نهضت ملی مسکن خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام بیش از ۸۱ هزار نفر از مردم این استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

سیدعلی میرکریمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: الحاق اراضی مستعد برای رفع مشکل کمبود مسکن در حال انجام است و تلاش داریم عملکرد این بخش را برای تامین مسکن، افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه عملکرد خراسان شمالی در طرح نهضت ملی مسکن چه در زمینه تأمین زمین و چه در مراحل ساخت، الگویی مناسب برای کل کشور است، افزود: تاکنون ۸۱ هزار و ۸۶۴ نفر در استان خراسان شمالی نسبت به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند که از این تعداد تا کنون ۳۶ هزار و ۸۹۷ نفر حائز شرایط هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی در قالب طرح های انبوه سازی، انفرادی گروه ساخت، خودمالک، بافت فرسوده، مسکن شهری و روستایی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال ساخت است.

میرکریمی با بیان اینکه خراسان شمالی برای تامین مسکن، نیازمند الحاق اراضی ملی و تغییر کاربری آن‌ها به مسکونی است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۱.۵ هکتار زمین در قالب تغییر کاربری به مسکونی در استان مهیا شد و این در حالیست که این اداره کل در نظر دارد تا پایان دولت بیش از دو هزار هکتار زمین را در شهرهای استان الحاق کند.

وی تاکید کرد: تاکنون از این برنامه ریزی انجام شده،۴۵۰ هکتار در تمام شهرهای استان الحاق انجام شده است و نهضت الحاق اراضی مستعد سکونت برای رفع مشکل افراد بی خانمان و کاهش قیمت اراضی مسکونی با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402122215460
  • خبرنگار : 50444