استاندار ایلام عنوان کرد:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی

استاندار ایلام گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان‌یافته هستند که توانسته‌اند در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: مسجد جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی، خانه راز و نیاز، عشق و محبت بندگان مخلص خدا و از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام شکل گرفت. نقش‌آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی همواره سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. 

وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام‌خمینی(ره) مساجد جایگاه واقعی خود را باز یافته و در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، نظامی، قضایی و ... نقش‌آفرینی کرده به طوری‌که در آغاز دوران دفاع مقدس یکی از کانون‌های تجمع نیروهای انقلابی و نیروهای رزمنده برای اعزام به جبهه‌های نبرد، بودند.

بهرام نیا در ادامه این پیام آورده است: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان‌یافته تلقی می‌شوند تا جایی‌که این کانون‌ها با توجه به پراکندگی و گستردگی فراوان، توانسته‌اند در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی ضمن تبریک سال‌روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان این پیام آورده است: فرصت را غنیمت شمرده و از همه متولیان و دست‌اندرکاران به ویژه ائمه‌جمعه و جماعات، مدیران، مربیان و کادر نوجوان کانون‌های فرهنگی و هنری در استان تقدیر و تشکر کرده و توفیق روزافزون تمامی خدمت‌گذاران به مساجد را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف) از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402121812726
  • خبرنگار : 50126