افتتاح بیمارستان فاطمه الزهرا(س) خمین بعد از 13 سال

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: در مجموع ۵۱۰ میلیارد تومان برای ساخت فاطمه الزهرا(س) شهر خمین هزینه شده است.

دکتر سجاد رحیمی در حاشیه افتتاح بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) خمین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساخت بیمارستان ۱۴۴ تختخوابه فاطمه الزهرا(س) شهر خمین از سال ۸۹ شروع شده و امروز بعد از ۱۳ سال به طور کامل افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان از بخش‌های اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، بستری داخلی، بستری کودکان و نوزادان، بخش مراقب‌های ویژه، دندانپزشکی و ۴ اتاق‌ عمل جراحی تشکیل شده است.

رحیمی با بیان اینکه این بیمارستان در زمینی به مساحت ۴ هکتار و زیربنایی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده استریال گفت: عمده ساخت و پیشرفت فیزیکی بیمارستان در دو سال اخیر بوده و بالغ بر ۵۶ درصد اعتبارات در دو سال اخیر تزریق شد.

رحیمی با بیان اینکه در مجموع، ۵۱۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هزینه شده است، افزود: برای احداث ساختمان بیمارستان ۳۱۰ میلیارد تومان و برای تجهیزات ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان پاسخگوی نیاز درمانی ۳۰ سال آینده شهرستان خمین خواهد بود، تصریح کرد: در بافت قدیمی شهر خمین نیز در مکان بیمارستان قدیمی شهر، سازه ۴۱۰۰ متری در حال ساخت داریم که ۳۲ تختخوابه خواهد بود و طی سه تا چهار سال آینده افتتاح می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: با توجه به توسعه آموزش در دانشکده علوم پزشکی خمین، ۲۰ درصد فضای بیمارستان به فضای آموزشی اختصاص داده شده و در کنار بیمارستان نیز یک فضای الحاقی به متراژ ۴۳۰۰ متر مربع برای آموزش کلنگ زنی خواهد شد. 

رحیمی افزود: در دانشکده علوم پزشکی خمین در حال حاضر رشته‌های فناوری اطلاعات و سلامت، فوریت‌های پیش بیمارستانی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق عمل، بهداشت عمومی و پرستاری تدریس می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) قطب درمان جنوب استان مرکزی است، گفت: این بیمارستان می‌تواند به مردم استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه کند.

رحیمی با اشاره به الکترونیکی و هوشمند بودن بیمارستان تصریح کرد: الزامات پدافند غیرعامل به خوبی در این بیمارستان دیده شده است که از جمله اقدامات، قرارگیری ۳ دستگاه دیزل و ذخیره آب تا ۳۰ روز است.

این بیمارستان طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و مردم، بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی فاطمة‌الزهرا (س) شهر خمین افتتاح شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402121712646
  • خبرنگار : 50598