دکتر محمدرضا شکوهی در گفتوگو با ایسنا، افزود: از این تعداد خدماترسانی انجام شده، تعداد ۱۱۶۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، ۳۳۱۰ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۹۶۱۶ مورد مربوط به بیماریها از جمله بیماران قلبی، زنان زایمان، سکتههای مغزی و تشنج بوده است.
وی تصریح کرد: از ۱۴ هزار و ۹۵ خدماترسانی انجام شده طی مدت فوق به بیماران و مصدومان توسط اورژانس پیشبیمارستانی در زمینه حوادث ترافیکی و غیرترافیکی و بیماریها، تعداد کل خدمات ارائه شده در همدان ۴۶۸۳ مورد، بهار ۴۶۷ مورد، کبودراهنگ ۴۵۳ مورد، رزن ۱۷۸ مورد، تویسرکان ۸۰۶ مورد، فامنین ۱۵۷ مورد، نهاوند ۸۴۰ مورد، ملایر ۱۹۱۴ مورد و درگزین ۱۱۸ مورد بوده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی همدان در ادامه اعلام کرد: از ابتدای دیماه تاکنون ۵۴ هزار و ۵۸۸ مورد تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ همدان برقرار شده که ۳۶۴۱ مورد مزاحمت تلفنی بوده و این امر به نوعی موجب اخلال در سایر مأموریتهای اورژانس میشود.
وی اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به علت اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد و باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیشبیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
وی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بیمورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثهدیدگان بازی نشود.
شکوهی ادامه داد: برخی از این مزاحمتها نیز منجر به مأموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدررفتن هزینه و سرمایههای ملی به علت تردد آمبولانسها در مسیرها میتواند بارترافیکی را افزایش دهد و حادثهساز باشد و نیز فرصت خدماترسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۵۴ هزار و ۵۸۸ مورد تماس برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ از ابتدای دیماه تاکنون ۱۱ هزار و ۹۶۱ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس، ۲۲۰۲ مورد برای مشاوره پزشکی و ۳۶ هزار و ۷۸۴ مورد برای سایر موارد بوده است.
انتهای پیام