مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

مازندرانی‌ها به جای سبزه عید نوروز درخت بکارند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری مازندران منطقه ساری به اهمیت کاشت درخت و مشارکت آحاد مردم در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود امسال هر یک از خانواده مازنی به جای خرید سبزه عید نوروز یک اصله درخت بکارند.

سید علی علوی دوشنبه ۱۴ اسفند به مناسبت روز درختکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام عید نوروز «هرخانواده یک نهال»، اظهار کرد: اهمیت دادن به این موضوع موجب کاشت تعداد قابل توجهی نهال خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اشاره به قاچاق چوب در استان گفت: در این قاچاق مزدورانی از کشورهای بیگانه بودند که توسط پلیس فتا کشف شد.

این مسئول از رفع تصرف ۵۷۷ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امسال یکهزارو ۳۹۴ فقره پرونده تخلف برای کشف ۴۴۱ متر مکعب قاچاق چوب صنعتی تشکیل شد که یکهزارو ۲۰۶ نفر در این امر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علوی ادامه داد: سد سازی بزرگ منسوخ شده و اهمیت سدهای کوچک در مسیر آبراه‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه درختان امنیت زیستی و به دنبال آن امنیت غذایی و ملی را به دنبال دارند، خاطرنشان کرد: در طرح تنفس جنگل برداشت چوب ممنوع بود اما ما امسال توانستیم مجوز برداشت چوب‌های سیل آورده و حاشیه جاده را دریافت کنیم.

علوی با اظهار این که سهم مازندران در طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت ۴۰ میلیون اصله نهال در چهار سال است، ادامه داد: پارسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و کاشته شد که امسال با تولید بیش از هفت میلیون اصله نهال در حال کاشت درخت هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در کشور ۱۷ درصد و میانگین سرانه جهانی ۶ درصد است و ما از دنیا عقب هستیم، یادآور شد: هفت میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال برای کاشت انتخاب شده و نهال‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله جنگل، حاشیه جاده‌ها پادگان‌ها و غیره کاشته می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121410209
  • خبرنگار : 50199