این سینمادار و پخشکننده در گفتوگویی با ایسنا درباره ارزیابی خود از چیدمان فیلمهای نوروزی بیان کرد: اینکه در بسته اکران نوروزی یک فیلم کمدی هست، یک فیلم اجتماعی و فیلمهایی با موضوعها دیگر، از ویژگیهای مثبت است بخصوص آنکه گاهی در روزهای پیک، چند فیلم خوب کنار هم اکران میشوند که با توجه به محدودیتهای ظرفیت نمایشی، مُخل نظم اکران یکدیگر میشوند بنابراین از این منظر میتوان چیدمان را نسبتا خوب دانست.
او افزود: اما اینکه هر دو - سه هفته یک بار بتوانیم یک فیلم طنز عوام پسند اکران کنیم تا گیشه سینما بالا و پایین نشود، خیلی بهتر است. نباید بگذاریم شرایط مثل الان شود که سینما تقریباً تعطیل است. فیلمها همه تکراری شدهاند و قدیمی هستند. باید شرایطی فراهم میشد تا از این هفت فیلمی که قرار است عید اکران شوند، هر کدام آمادگی داشتند پس از جشنواره فجر روی پرده میآمدند نه اینکه مردم جلوی گیشه سینما بروند، فیلمها را ببینند و چون تکراری هستند، از سینما بیرون بروند.
ساداتیان درباره اینکه برخی معتقدند فیلمهایی که از ماهها قبل روی پرده بوده و همچنان فروش خوبی دارند باید در نوروز هم روی پرده باشند تا به فروش دیگر فیلمها هم کمک کنند، گفت: اشکالی ندارد که اکران آن فیلمها ادامه داشته باشد و اساسا جای سوال است که فیلمهایی که هنوز مشتری دارند چرا باید از روی پرده برداشته شوند؟ در کنار این معتقدم چیدمان فیلمها باید به نحوی باشد تا مخاطبانی که آن فیلمها را دیدهاند فیلم جدیدی برای تماشا داشته باشند.
وی ادامه داد: مسئله اصلی الان این است که چرا در این چند هفته فیلمی که بتواند مخاطب بیشتری را به سینما بکشاند اکران نشده تا گیشه ناگهان افت نکند؟ من هنوز تمام فیلمهای اکران نوروزی را ندیدم اما با وجود تنوعی که در بسته فیلمهای نوروزی گنجانده شده، نباید هر هفت فیلم همزمان با هم اکران شوند. بهتر است هر یکی، دو هفته یک فیلم جدید روی پرده باشد.
او درباره همزمانی اکران نوروزی با ماه رمضان هم گفت: نسبت به سال گذشته شاید فقط یک هفته تفاوت در اکران داشته باشیم. سال گذشته «فسیل» در همین مقطع روی پرده رفت و فروش خوبی داشت و الان هم مهم این است که فیلمی روی پرده باشد که مردم با آن ارتباط برقرار کنند، آن وقت دیگر فصل و زمان مهم نیست.
ساداتیان که پیشتر برای اکران فیلم خارجی اقدام کرده بود و حق رایت چند فیلم خارجی را نیز خریداری کرده بود، در پایان درباره وضعیت اکران فیلمهای خارجی بیان کرد: من به عنوان سینمادار و پخش کننده بر اساس نیاز بازار حرکت میکنم و ان پرسش را مطرح میکنم که آیا مردم تمایل خود را به تماشای فیلم خارجی از دست دادهاند؟ قطع به یقین خیر! ولی مردم توقع دارند فیلم خارجی را با کمترین تغییر تماشا کنند. ذائقه مخاطب ایرانی بیشتر روی فیلمهای هالیوودی و کمی هم اروپایی و هندی میچرخد. اگر قرار باشد این فیلمها برای اکران در سینما به شیر بییال و دُم تبدیل شوند، طبیعتاً ترجیح مردم این است که آن را در خانه تماشا کنند ولی اطمینان دارم که همچنان اشتیاق میان مردم برای تماشای فیلمهای خارجی در سینما وجود دارد. مهم کیفیت آن است که با این دستورالعمل وزارت ارشاد بعید میدانم استقبالی شود.
انتهای پیام