/برای وطن/

شور انتخاباتی در شهر ساحلی بندرانزلی

از ساعات ابتدایی آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شور و حضور شهروندان بندرانزلی در شعبات اخذ رای چشمگیر است.

امروز جمعه یازدهم اسفندماه شاهد برگزاری دو انتخابات در سطح کشور هستیم و پیر و جوان، مرد و زن برای انتخاب نمایندگان خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حال مراجعه به شعبات اخذ رأی هستند.

در حالی که امروز ۱۰۷ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان بندرانزلی پیش بینی شده، ولی حضور جمعیت در شعبات، قابل توجه است و این حضور پرشور پس از ۴ دهه از انقلاب اسلامی، قطعا ناشی از عشق و علاقه ملت ایران به آرمان های نظام اسلامی است.

 این همان علاقه ای است که از سر صدق و صفا و با تقدیم جان و مال، با چنگ و دندان از انقلابی که خود در پیروزی آن نقش داشتند، تا کنون از آن دفاع کرده اند و امروز بار دیگر آمده اند تا این حمایت را با تعیین سرنوشت خود و انتخاب کاندیدای اصلح به منصه ظهور برسانند.

از شهروندی که مهمان انزلی هاست تا پدر مادر جوانی که همراه دو فرزند خردسالشان آمده بودند، از همه قشر و طیف بودند ولی هدف یکی است؛ انتخاب کاندیدای اصلح.

دو پیرمردی که می گفتند ما همانند دو برادر همه جا با هم هستیم و امروز هم آمدیم که با هم رای بدهیم.

علی و اسماعیل گفتند اولین رای ما در دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ و آری به جمهوری اسلامی بود و در همه انتخابات شرکت داشتیم و امروز که چهل و پنجمین انتخابات کشور است، علی رغم اینکه سنی از ما گذشته ولی برای آینده فرزندانمان پای صندوق رای آمدیم.

صداقت در گفتار و تعهد به شعارهای انتخاباتی همچنین تلاش برای تحقق اشتغال و توسعه و آبادانی شهر، انتظارات این دو دوست قدیمی از نماینده جدید بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی است.

حضور رای اولی ها نیز چشمگیر بود. آیلین، ساجده و عسل سه دوست بودند که با هم آمده بودند و قرار بود بعد از رای دادن، به خانه آیلین بروند و با هم درس بخوانند.

این سه گفتند: خوشحالیم که به سنی رسیدیم که بتوانیم سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنیم و درس می‌خوانیم تا در آینده بتوانیم در عرصه های مختلف، موجب پیشرفت و تعالی کشور باشیم.

جالب تر اینکه کودکان هم به همراه والدین خود آمده بودند و اصرار داشتند رای دادن را یاد بگیرند و می گفتند چند سال دیگر می توانند به اسم خودشان برگه رای دریافت کنند و با خط خودشان روی آن اسم کاندیدا را بنویسند؟

و البته نباید از زحمات عوامل اجرایی برگزاری انتخابات غافل بود، مادری که روز تعطیل خود را به عنوان کادر اجرایی پای صندوق آمده و دخترکی که تاب دوری مادر را نداشته و همراه پدرش کادو به دست به شعبه اخذ رای آمد و خانوادگی آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایسنا  امروز ۱۰۷ شعبه اخذ رای در شهرستان بندرانزلی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فعالیت دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402121107752
  • خبرنگار : 50283