هنر و رسانه در خدمت شور و نشاط انتخاباتی دشت ورامین

دانشجویان، هنرمندان و خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان‎های ورامین، قرچک و پیشوا در تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نقش بی بدیلی را داشتند و باعث شدند تا هنر و رسانه در خدمت شور و نشاط انتخاباتی دشت ورامین باشد.

از بین ۵۸ کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهایی بودند که در ایام ۷ روز تبلیغات انتخاباتی، توجه ویژه‎ای به ایده‎ها و خلاقیت‎های هنرمندانه و تبلیغ آن کاندیدا با ابزارهای مختلف هنری داشتند.

در کنار انتشار ویژه‎نامه تبلیغاتی همین کاندیدا که کوتاه و گویا از زندگی شخصی و شغلی، نظرات، عملکرد و برنامه‎ها و لیست حامیان بود، هیچ رسانه مکتوبی در تبلیغات انتخاباتی دیار ۱۵ خرداد نقشی ایفا نکرد که شاید دلیل آن، گرانی کاغذ و امور چاپ بود؛ اما باید اذعان کرد که این ستاد انتخاباتی با کم کردن تعداد پوسترها و بنرهای سطح شهرها و روستاها، از هنر رسانه‎ مکتوب برای جذب آراء اقدام کرد.

در طرف مقابل، استفاده مطلوب از قدرت سایت‎های رسمی مجوزدار، فضای مجازی داخلی و خارجی باعث رونق انتخاباتی در شهرستان‎های ورامین، قرچک و پیشوا شد؛ خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز مانند هنرمندان بومی منطقه، نقش پررنگی در ایجاد شور و هیجان بین مردم برای حضور پرشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند.

به هرحال، علی‎رغم تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به استفاده مطلوب از ابزارهای مؤثر هنر و رسانه در مقابله با جنگ نرم دشمن و تهییج و تشویق مردم به حضور در صحنه‎های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استفاده فقط یک کاندیدا از ابزارهای هنری و استفاده مطلوب  کاندیدا از رسانه‎ها، گرچه باعث شور انتخاباتی مؤثر در این خطّه شد ولی نشان داد که باید بیشتر در نقش هنر و رسانه در ارتقای سطح رقابت‎های انتخاباتی اندیشه کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402121006499
  • خبرنگار : 71951