به گزارش ایسنا، منصور انبیا، رئیس دانشگاه علم و صنعت در کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی با اشاره به آخرین آمار اطلاعاتی علمی این دانشگاه گفت: براساس آخرین آمار اطلاعاتی، سرانه مقالات دانشگاه علم و صنعت در پایگاه استنادی ISA نزدیک به ۳.۵ درصد است. دانشگاه علم و صنعت بالاترین سرانه را در میان دانشگاه های کشور دارد. دانشگاه دارای تعداد ۷۵ استاد یک و دو درصد برتر جهان است.
وی افزود: دانشگاه علم و صنعت رتبه اول دانشگاه های کشور را به لحاظ تعداد و حجم قردادهای صنعتی بر اساس رصد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲ کسب کرده است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت کاتالیز و علم شیمی کشور افزود: معتقدم یکی از گلوگاه های کشور در صنعت پتروشیمی موضوع کاتالیز است، کاتالیز به لحاظ علمی و کاربرد بسیار گسترده و پیچیده است. باید خروجی کار دانشمندان شیمی در آزمایشگاه ها، دانش فنی و فناوری باشد.
انبیا بیان کرد: دستیابی به توسعه الزاما نیازمند تولید علم نیست و تولید علم تا حدی که توان جذب فناوری را داشته باشد، کفایت می کند. باید یکی از رویکردهای اصلی توسعه فناوری باشد، چون غیر از این رویکرد، توسعه در کشور حاصل نمی شود. باتوجه به ذخایر سرشاری که در کشور وجود دارد، باید از فناوری شیمی برای دستیابی به توسعه در ایران توجه شود.
۴۰ درصد اعضای هیات علمی دانشکده شیمی جزو دانشمندان برتر دنیا هستند
همچنین در ادامه، حسین غفوری، رئیس دانشکده شیمی و دبیر کنفرانس نیز گفت: دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران، به عنوان دومین دانشکده شیمی برتر دانشگاه های کشور مطرح است. تعداد ۱۹ عضو هیات علمی دارد که ۴۰ درصد آن ها جزو ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند. همچنین دانشکده شیمی رتبه اول در حوزه پژوهشی را در میان دانشکده های دانشگاه علم و صنعت دارد.
همچنین مجتبی شمسی پور، رئیس انجمن شیمی ایران نیز در این همایش گفت: انجمن شیمی دارای تعداد ۱۷ کمیته علمی است و کمیته کاتالیز یکی از آن ها به شمار می آید. شاید موفق ترین فعالیت انجمن نشریات، انجمن شیمی بوده که جایگاه جهانی پیدا کرده است. در انجمن شیمی تا حد بسیار خوبی ارتباط میان جوانان و دانشجویان شیمی برقرار است.
وی با بیان اینکه باید قدر جوانان را دانست، گفت: پس از کرونا برگزاری سیمنارها با جدیت پیگیری شد. امیدواریم روسای دانشگاهها به دانشجویان برای شرکت در کنفرانس ها فرصت دهند؛ چون بخش مهمی از آموزش های دانشجویان از حضور در کنفرانس ها حاصل می شود.
انتهای پیام