به گزارش ایسنا، برج ایفل پس از یک اعتصاب ششروزه توسط کارمندانش، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرده است و این نشاندهنده پایان یک دوره پرفراز و نشیب بود که با درخواستها برای تغییر در مدل تجاری این بنای تاریخی و نگرانی درباره نگهداری از آن همراه شده بود.
با این حال، طبق اظهارات اپراتور برج، این اعتصاب، خسارت مالی بر جای گذاشته است؛ این خسارتها به حدود دو میلیون یورو افزایش یافته است.
اپراتور برج ایفل (SETE) اعلام کرد که «توافقی با اتحادیهها برای رسیدگی به شکایات و ایجاد نظارت مستمر بر مدل کسبوکار و سرمایهگذاریهای شرکت حاصل شده است.» با وجود توافق، اما این اعتصاب منجر به شکستهای مالی قابل توجهی شد و بنابر بر گزارش فیگارو، ضررهای درآمدی بین ۱ تا ۲ میلیون یورو یا تقریباً ۱.۱ تا ۲.۲ میلیون دلار برآورد شده است.
دومین اعتصاب در برج ایفل در سه ماه اخیر، بر نگرانی عمیق کارکنان درباره مدیریت برج و پایداری مالی بلندمدت آن تاکید داشت. نمایندگان اتحادیه با اشاره به آنچه به عنوان تخمین بیش از حد درآمد بلیت در آینده و دستکم گرفتن هزینههای تعمیر و نگهداری در نظر میگیرند، نسبت به یک بحران در آینده هشدار دادهاند.
استفان دیو، نماینده فدراسیون عمومی کار فرانسه، در مصاحبه با گاردین از اپراتور برج ایفل به دلیل اولویت دادن به سود کوتاهمدت بر نیازهای ضروری نگهداری و تعمیر انتقاد کرد، در حالی که «دنیس واوسوری»، یکی دیگر از اعضای این فدراسیون کار فرانسه و کارمند قدیمی برج ایفل نیز وضعیت فعلی برج را در ۲۱ سال تصدی خود، بیسابقه توصیف کرد و گفت: «من هرگز ایفل را در چنین وضعیتی ندیده بودم و هر چه زمان بیشتر بگذرد، تعمیرات بزرگتری نیاز خواهد بود.»
به گزارش آرت نیوز، نگرانیها دربارت وخامت وضعیت برج با گزارشهای مربوط به زنگزدگی و خوردگی گسترده تشدید شده است و درخواستها برای اقدام فوری برای رسیدگی به یکپارچگی سازه و هشدارهایی مبنی بر اینکه تاخیر در تعمیر و نگهداری میتواند منجر به تعمیرات گستردهتر و پرهزینهتر در آینده شود، افزایش یافته است.
با وجود تضمینهای کارشناسان مبنی بر ایمن ماندن برج، گزارشهای اخیر حاکی از نگرانیها، بهویژه درباره کمپین رنگآمیزی در حال انجام است. تأخیر در پروژه، همراه با چالشهای همهگیری و آلودگی سرب در پوششهای قبلی، سؤالاتی را درباره اثربخشی تلاشهای تعمیر و نگهداری ایجاد کرده است.
اپراتور برج ایفل نسبت به ناراحتی ایجادشده برای بازدیدکنندگان ابراز تاسف کرد و متعهد شد که مبلغ کامل را برای دارندگان بلیت در دوران اعتصاب بازگرداند. این شرکت همچنین بر تعهد خود به رسیدگی به نگرانیهای مطرحشده توسط کارکنان و اطمینان از دوام طولانیمدت یکی از نمادینترین مکانهای پاریس تاکید کرد.
بلندترین سازه موجود در پایتخت فرانسه که معمولاً در تمام روزهای سال به روی گردشگران باز است، سال گذشته نیز در جریان اعتراضات گسترده در سراسر فرانسه علیه طرح دولت برای اصلاح سیستم بازنشستگی، به صورت کمسابقهای به مدت ١٠ روز تعطیل شده بود.
انتهای پیام