نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

یکی از منابع مهم برای شیوه‌های تربیت، الگو گرفتن از ائمه اطهار است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، وظیفه و رسالت مهم معلمان را تربیت نسلی فهیم، مومن، متعهد، کارآمد و دانشمند عنوان و اظهار کرد: در مقوله تربیت باید از قرآن کریم و سیره پیامبر و اهل بیت گرانقدر او الگوگیری شود.

آیت الله محامی امروز سه شنبه در آیین محوری گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی وظیفه و رسالت مهم معلمان را تربیت نسلی فهیم، مومن، متعهد، کارآمد و دانشمند عنوان کرد.

وی افزود: یکی از منابع مهم برای به دست آوردن شیوه‌های تربیت، الگو گرفتن از کار بزرگ ائمه اطهار است.

 آیت الله محامی با اشاره به دوران زندگی و امامت حضرت امام سجاد(ع) بیان داشت: حضرت امام زین العابدین در دوران امامت خود با حکومتی یزیدی و خفقان استبدادی مواجه بود و باید در این شرایط، هم امامت جامعه را به سرانجام می‌رساند و هم روشنگری و آسیب شناسی و رفع آسیب می‌نمود.

 امام جمعه زاهدان ادامه داد: با همه این شرایط امام سجاد در آن دوران به دنبال حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و بسط و گسترش آن در سطح آن جامعه بود.

 وی گفت: اصل دعا و ارتباط با خدا انسان را حفظ و به وجود بشر ارزش می‌دهد؛ باید بدانیم وصل شدن به خدا یک وسیله تربیتی است و بهره‌گیری از فرصت دعا و معارف قرآنی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 آیت الله محامی ادامه داد: در امر خطیر تعلیم و تربیت باید با قرآن کریم و صحیفه سجادیه انس گرفته تا شاهد رشد اخلاقی، تربیتی، رفتاری، عقلانی و دیگر ابعاد باشیم و تربیت دانش آموزان با عنوان گنج‌های پنهان نیز به درستی رقم خورد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402120804971
  • خبرنگار :