به گزارش ایسنا، فاطمه تنهایی در خصوص چگونگی احداث این ایستگاه در بزرگراه امام علی (ع) اظهار کرد: در پی احداث پروژه بزرگ خیالستان زندگی در این محدوده و جمعآوری ایستگاه تندروی شهید حیدری و همچنین فاصله تقریبی ۲.۶ کیلومتری حد فاصل ایستگاههای سبلان و فرجام، مدیریت شهری این منطقه بر آن شد تا به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان این محدوده برای استفاده از حمل و نقل عمومی، نسبت به احداث و راهاندازی ایستگاه رفت و برگشت جایگزین در این محدوده اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
تنهایی ابتکار عمل مدیریت شهری منطقه را در به کارگیری از تجهیزات حوزه حملونقل و ترافیک در جهت صرفهجویی در هزینهها منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: این منطقه به عنوان منطقه پیشتاز برای تسهیل کیفیت زندگی شهروندان اقداماتی همچون ایجاد زیر ساختهای حمل و نقل عمومی با استفاده از تجهیزات موجود را در پروژههای احداثی منطقه مد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد: در این راستا معاونت حملونقل و ترافیک منطقه در جهت صرفه و صلاح شهرداری تهران و کاهش هزینههای اجرایی، با صرفهجویی ۱۱ میلیارد ریالی، ایستگاههای جدید فدک را در دو ایستگاه مجزا در مسیرهای رفت و برگشت بزرگراه امام علی(ع) و از طریق تفکیک و مونتاژ مجدد سر پناه جمعآوری شده ایستگاه تندروی شهید آیت شرق در خیابان دماوند تجهیز و آمادهسازی نمود.
شهردار منطقه ۸ در خصوص عملیات عمرانی در این ایستگاهها افزود: در اجرای این پروژه جمعاً ۱۸۰۰ متر مربع عملیات عمرانی شامل اصلاحات هندسی، تعریض معبر، احداث پهلوگاهها و سکوهای مسافر انجام شده است.
براساس گزارشبه گزارش روابطعمومی شهرداری منطقه ۸، ایستگاه جدید فدک در خط ۹ سامانه اتوبوس تندروی تهران به عنوان یکی از طولانیترین خطوط BRT قرار دارد که شمال تهران را به جنوب متصل و تعداد زیادی از مسافران را روزانه جابجا میکند.
انتهای پیام